• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma CP Plus felkod E6H

F

F.d. 53372

Guest
Hej
Jag har en nästan ny Pilote, Truma CP Plus, får felmeddelande E6H när jag kör värme på gasol utan elanslutning, med elanslutning så funkar det fint att köra combi el/gasol. (Lite småjobbigt när man står utan elanslutning och värmen inte funkar, börjar bli lite småkyligt ute nu)
Har googlat en del men hittar inte denna felkod.
Någon som vet vad det kan vara? (gasol finns iaf på spisen)
Tacksam för hjälp
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Truma CP Plus felkod E6H

Hej Mange!
Vi har CP Plus dock med diesel & el (ej gasol), men principen borde vara den samma. Vi har sett åtskilliga Error och konstiga meddelanden som försvann när vi tryckte på inställningar (skiftnyckel) och begärde "restart". Ha tålamod, det tar en stund sen återstartas karusellen. Det är inte bra om man får ett elavbrott (jag brukar trycka på huvudströmbrytaren mitt i natten när jag ska gå på toa) mitt under pågående uppvärmning, då får man bl.a. ERROR konstigheter... Det är ganska svårt att ge dig ett konkret svar för just "E6H", mitt konkreta svar blir i så fall att "återstarta" programmet!
 
Toppen