• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nivågivare gråvattentank Hobby Siesta 65 TL, 2012

F

F.d. 55699

Guest
Är det någon som vet hur, och var, man kommer åt nivågivaren till gråvattentanken på en Hobby Siesta 65 TL, 2012? På displayen indikerar det att tanken är full trots att den är tömd. Jag misstänker att det är beläggningar på givaren efter att ha läst inlägg med samma problem på detta forum.
 

Vildanden

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
1545
Medlemskap
2024
Sv: Nivågivare gråvattentank Hobby Siesta 65 TL, 2012

Hej !

Har haft samma problem men fick hjälp hos Forsbergs Upplands Väsby.

Öppna botten locket i gråvattentanken och spola med vattenslang inne i tanken så att avlagringar lossnar.
Använder nu Cassette Tank Cleaner som finns att köpa på Biltema, billigt. Vid tömmning kommer lossnade svarta flagor so bildats på tankens insida.
Har numera inte larm för full tank.

Lycka till
Vildanden Nynäshamn
 
F

F.d. 55699

Guest
Sv: Nivågivare gråvattentank Hobby Siesta 65 TL, 2012

Tack! Jag besiktade husbilen igår och passade på att titta under den och såg var nivågivarna satt. Det fanns två bottenpluggar/lock på gråvattentanken så jag skall försöka komma åt givarna den vägen.
 
Toppen