• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Niesmann Arto 2008 Bodelsbatteri

Benny56

FD HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18929
Medlemskap
2021
Var hittar jag bodelsbattrierna till min husbil?
Jag har köpt bilen på Östgöta Campings KK utförsäljning och får hanka mig fram själv.
Jag kan konstatera att just dessa batterier bara håller nåt dygn, med en förbrukning på 2-3 A.
Jag misstänker att det är dags för ett byte, men då vill jag ju veta var jag kan hitta batterierna.
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Niesmann Arto 2008 Bodelsbatteri

Batteriet sitter i mellangolvet du kommer åt det i en lucka under soffan vid bordet.

Kenneth
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Niesmann Arto 2008 Bodelsbatteri

Hej, jag kanske missförstod din fråga. Jag har Biltemas batterier i min bil och dessa har fungerat nu i fyra år. Jag har tre 90A batterier.

Kenneth
 

Benny56

FD HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18929
Medlemskap
2021
Sv: Niesmann Arto 2008 Bodelsbatteri

Batteriet sitter i mellangolvet du kommer åt det i en lucka under soffan vid bordet.

Kenneth

Tack Kenneth!
Kanske det inte är dåliga batterier då det visade sig att anslutningen till det ena batteriet lossnat och hängde löst vid sidan av batteriet.

Ska testa att mäta upp batterierna med en belastningsprovare.
 
Toppen