• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förbannad? Nej men besviken.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Nu undrar ju jag varför vi ska hitta rutiner för de som inte sköter sitt medlemsskap i HBK. Vi är väl inga företagare.

Om man tänker åka på en träff så anmäler man sig och betalar så som arrangören vill.

Om man inte tänker åka på en träff eller ångrar sig så avanmäler man sig.

Jag är inte förvånad att det inte är fler som anordnar träffar. Hur många är vi? 0,001% arrangörer.
Hur svårt kan det vara :confused:
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Re: Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Nu undrar ju jag varför vi ska hitta rutiner för de som inte sköter sitt medlemsskap i HBK. Vi är väl inga företagare.

Om man tänker åka på en träff så anmäler man sig och betalar så som arrangören vill.

Om man inte tänker åka på en träff eller ångrar sig så avanmäler man sig.

Jag är inte förvånad att det inte är fler som anordnar träffar. Hur många är vi? 0,001% arrangörer.
Hur svårt kan det vara :confused:

Ursäkta att du skulle ta åt dej av min undran. Jag har aldrig påstått att ni arrangörer är några företagare. Jag har inte hittat på några rutiner.
Jag undrade bara precis som jag skrev och jag ville väl ha svar av den det berörde och inte av dej.
Lika bra att jag håller munnen för på detta ställe kan man ju inte ens ställa en undran utan att någon skall hacka på en.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Ursäkta att du skulle ta åt dej av min undran. Om du vill ställa privat fråga till PeO&AL såfinns möjligheten att "Skicka privat meddelande". Annars deltar jag gärna i debatten som arrangör på flera event. Det är ju inte HBK som organisation som anordnar träffarna. Det är enskilda personer. Förutom årsmötesträffen förstås.

Jag tycker det är arrangören som frivilligt och ideellt jobbar med träffar att bestämma hur de ska genomföras.

Jag tycker att "vett och etikett" gäller hur man tackar ja eller nej till en inbjudan.

Jag tycker alla ska göra rätt för sig (betala) enligt instruktionerna i inbjudan.

Hur svårt kan detta vara på en skala 1-10. :confused:
 
M

mosses

Guest
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Vid nästa arrangemang har dom inte betalt till sista datum, tag bort dom från listan,eller gjorde jag det för enkelt för mig ?
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Re: Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Om du vill ställa privat fråga till PeO&AL såfinns möjligheten att "Skicka privat meddelande". Annars deltar jag gärna i debatten som arrangör på flera event. Det är ju inte HBK som organisation som anordnar träffarna. Det är enskilda personer. Förutom årsmötesträffen förstås.


Det var en personlig undran till den som äger tråden om du inte såg det.
Varför skall jag skicka PM när du inte behöver det?
Varför får inte jag delta i denna då utan att bli påhoppad?
Hur vet du hur mycket av arrangör jag är?
Jag har inte sagt att det är HBK Org. som fixar o donar med träffarna heller.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.872
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Jag förstår arrangören. Man beställer olika grejer, fixar ankomstmaterial m.m..

Vi som arrangerar måste vara hårdare på sista betaldag. Jag fick skicka över 40 påminnelser till Westerqwarnsträffen och tog sedan bort dem som inte betalade eller hörde av sig. Lite onödigt jobb.

Men träffen i sig är ju kul och alla som kommer är underbara, så man glömmer jobbet man gjort.:)


Visa bilaga 103021

Att hålla på å fjanta med påminnelser är ju att slicka smitarna.
Vad är det för fel på först till kvarn, alltså betalat. Swish är superenkelt å snabbt,
Ser ut som detta är ett självförvållat problem som gynnar fel medlemmar, så tänker jag :)
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Tony o Nette klart ni ska deltaga i debatten men som jag skrev ovan så går pengarna till kassören.
Jovisst vi kan skaffa ett bankgiro till MEN ska vi verkligen behöva det?
Jag tror att mitt problem försvinner om vi sänker antalet platser till 75 och säger att de som inte har betalt till en viss datum mister sin plats MEN ska vi verkligen behöva göra detta?
Vi stängde inte anmälningstiden förrän kl 15 den 28/8 insläpp började kl 14 den 28/8, alltså de som inte ville komma hade chans ända intill att träffen hade börjat.
Nåväl, det jag vill åstadkomma med denna tråd är att väcka de som är så nonchalanta och egotrippade att de bara struntar i oss som försöker göra denna klubb till en stor glädje att vara med i.
Tyvärr hittar jag även medlemmar som själv arrangerar träffar som har gjort denna dumhet under de sista åren, dock inte detta året.
Så därmed önskar jag mig att alla de som inte har rent mjöl i påsen ska bättra sig.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Har läst igenom alla inlägg flera gånger. JAG anser att finns många konstiga inlägg. För det finns väl ingen här i klubben som försvarar det beteende som PeO&AL beskriver. Det finns väl heller inget att försvara och det är bara för de som känner sig skyldiga att skämmas. Det måste väl ändå vara de som anordnar träffen att bestämma hur det ska skötas och gillas inte detta får man väl låta bli att anmäla sig.
Har aldrig varit på träffen men stor heder att det finns folk som orkar fixa en sådan stor träff. Bara tråkigt med ett sådant här efterspel.
Lycka till i fortsättningen!!
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Ska kanske också redan nu meddela att de som har gjort detta till en vana, alltså MER än EN gång ( en gång är ingen gång men flera gånger en ful vana) kommer att meddelas att de är "Persona non grata" till nästa år då vi firar 25 års jubileum av Lergökarallyt och Ängelholm firar 500 år.
Det som redan nu är klart är att vi kommer ha några mycket kända artister, känd konferencier och en och annan kunglighet som deltager i rallyt.
 
Senast ändrad:
J

Jarn

Guest
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Kanske ett vilt förslag:

Vid denna typ av träffar med anmälningsavgift, då skulle man kunna markera alla som anmält sig genom att skriva namnen i rött.
Efterhand som folk betalar så skulle den som håller i träffen , ändra namnen till grön text i stället.
En del merarbete men samtidigt får de som anmält sig en blänkare när de tittar på sidan att de skall betala.
Dessutom vill nog ingen skylta med namnet i rött när betalningstiden gått ut, utan då avanmäler man sig säkert. Är man inte anonym så skärper vissa sig betydligt....
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Exakt så har jag gjort när jag har fixat mc-träffar. Efter sista betalningsdatum har de fått några dagar på sig att betala sen stryks de från listan.
I år jobbade jag men hoppas att vi kan komma till nästa års Lergökarally med både hus- och gammel- bil!
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Re: Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Tony o Nette klart ni ska deltaga i debatten men som jag skrev ovan så går pengarna till kassören.
Jovisst vi kan skaffa ett bankgiro till MEN ska vi verkligen behöva det?
Jag tror att mitt problem försvinner om vi sänker antalet platser till 75 och säger att de som inte har betalt till en viss datum mister sin plats MEN ska vi verkligen behöva göra detta?
Vi stängde inte anmälningstiden förrän kl 15 den 28/8 insläpp började kl 14 den 28/8, alltså de som inte ville komma hade chans ända intill att träffen hade börjat.
Nåväl, det jag vill åstadkomma med denna tråd är att väcka de som är så nonchalanta och egotrippade att de bara struntar i oss som försöker göra denna klubb till en stor glädje att vara med i.
Tyvärr hittar jag även medlemmar som själv arrangerar träffar som har gjort denna dumhet under de sista åren, dock inte detta året.
Så därmed önskar jag mig att alla de som inte har rent mjöl i påsen ska bättra sig.

Tack! :)
Nej ni skall inte behöva detta.
Jag tror att ni hittat ett sätt att göra det på som är smidigast för er
men undrade om ni hade tänkt i de banorna.
Tyvärr så måste man nog göra något åt det pga att det alltid kommer att
finnas dom som "glömmer".
Jag håller fullt med om att det är ett otyg att ta platser(boka) och sedan
utebli med närvaro och ekonomi.
Som någon annan skrev. Det finns sms,mail mm så att man kan meddela sig
vid problem så att någon annan kan få en plats på en fin träff.
 

Per&Gudrun

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6690
Medlemskap
2023
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Vi har sålt vår husbil, allt har sin tid och vi har haft mycket trevliga resor och träffat mycket trevligt husbilsfolk mm. Jag följer fortfarande inläggen på Husbilsklubben det är kul att ha kontakt med er på det sättet.
Nu till saken:
Det är helt enkelt oförskämt att anmäla sig ett arrangemang och sedan inte komma, det går inte att skylla på att man glömt det hela, då har man inte intresse för nämnda arrangemang.
Jag ser det så att har jag anmält mig till ngt så ser jag ju fram till detta och då är det absolut uteslutet att glömma, då har jag bara bokat för att ha ngt att göra.
Bokar du en biljett till en konsert eller teater så ser du fram till denna dag och vill absolut inte missa det, eller du bokat en resa, det går inte att missa.
Tänk på och var glada över att det finns kompisar som vill fixa trevliga fester för oss och försök att hjälpa dem och underlätta för dem i deras planering och arbete
 
Senast ändrad:
Toppen