• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Från Polen till Tyskland.

Lars S1

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Partille
HBK-Nr
11519
Medlemskap
2024
150804: startatade i morse från Stralsund. I ett huj avverkades de 21 milen. J-Å körde inte, fru Irene fick dagen till ära klara av den biten. I 21 mil satt J-Å å vinkade i Iteneons bakruta inmundgas diverse kalla drycker. Själv satt jag bakom ratten i hettan å längtade till Lubeck. Komna till ställplatsen hann jag knappt stänga av motorn förrän J-Å serverade en välkomstdrink, han e snabb den rackaren. En tromb förstörde stämningen efter en stund. J-Å fick en ruta avblåst. Sand i bilen, nu 22.00 är läget under kontroll. Rutan ditsatt, livet leker. Ställplatsen intill bowlinghallen är riktigt trevlig. Imorgon bär det av till Burg, då tänker vi handla diverse godsaker.

150805: Lämnade Lubeck efter cykeltur med tillhörande shopping. Mycket vacker stad, dessutom hade vi förmånen att träffa en trevlig västkustbo och hans hustru, dom färdades i en Concorde, hoppas vi träffas igen, någonstans. Från Lubäck till Burg var det hela åtta mil.
J-Å, den tuffingen fattade ratten i Itineon och utan att använanda navigatorn styrde han mot Burg. Slutligen hamnade vi på ställplats utanför campingen Insel Camp Fehnarm eller också kan den heta Herlzlich Wilkommen (osäker vilket), J-Å självsäker som vanligt konstaterade han att campingen heter det senare, han läste nämligen tyska i ettan för 55 år sedan. Nu har vi landat i Burg och så här på kvällskvisten drar vi i oss ett par rejäla klämtare, våra damer (Elaine och Irene) sköljer vägdammet med ett glas vitt.
Ha det gott alla.
Jag måste ju dra en Göteborgare också.
Kal å Osbon var på Preppens på studiebesök, det slutade meda att Kal drunknade i ett jäsfat. Osbon förmedlade dödsbudet till Beda. Led han mycket frågade Beda? nä han va uppe å pessa två gånger.

Vi höres.
 
Senast ändrad:

Lars S1

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Partille
HBK-Nr
11519
Medlemskap
2024
Tyskland

Konstigt att man inte kan fortsätta reseskildringen under samma tema.
150806: Sedan igår befinner vi oss Burg. En mycket trevlig liten stad. Vi cyklade till Burg idag efter en dag på stranden. 4 km in till Burg, damerna var lite tystlåtna efter besöket i Burg, 8 km t.o.r. J-Å har varit på topp hela dagen. Vi körde lagtempo in till Burg, fruarna var helt slut, en liter öl så klarade dom av gågatan upp och ner. Hem var en grym resa, hälften av lagtempolaget var ganska griniga. Imorgon drar vi in till centrala Burg med bilarna. Bigg business på gång.
Avslutar med en sann historia: Kålle hade ett åkeri och fick i uppdrag att hämta tio pingviner i Scandihamnen, för leverans till Borås djurpark. Allt gick bra tills han kom till Bollebygd, då la bilen av. Han blev tvungen att ringa sin kompis Osborne. Osborne ställde upp och hjälpte sin kompis i nöd. I Bollebygd lastade han pingvinerna å begav sig till Borås. Dagen efter fick Kålle fixat bilen, körde till Båros djurpark, å letade efter pingvinerna. Men vid övergångsstället utanför Borås Arena ser han Osborne komma gående med tio pingviner. Kålle utbrister till Osborne, du skulle ju köra pingvinerna till djurparken. Osborne svarade, där var vi igår, idag skall vi gå på BIO.
Vi höres.
 
Toppen