• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

husbilskategorier

F

F.d. 26457

Guest
Hej kära HBK-medlemmar. Är ny medlem och tänker köpa mig en husbil. Tycker dock att det är en djungel med alla märken att välja emellan. Om man vill ha en halvintegrerad husbil...Är det någon snäll medlem som kan hjälpa mig sortera upp Hymer, Kabe, Adria, LMC, Burstner, Carrado m.fl vad gäller klass / kvalitet / mycket husbil för pengarna...
 
F

F.d. 19424

Guest
Sv: husbilskategorier

Det var någon tråd jag läste dit man länkade till en sida där alla "familjer " radades upp.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: husbilskategorier

Japp. Men inte för oss smygfluktare ;)

Det är ju finessen med att vara medlem. Gå med i klubben till en ganska liten penning & få tillgång till allt. 150:- i anmälningsavgift + 100:- i medlemsavgift är ju en spottstyver i förhållande till vad det kostar att köpa & äga en husbil. Jag kan lova dig att du gör en bra affär. :).

Bennie
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29650

Guest
Sv: husbilskategorier

Svårt att råda vi har haft Adria och LMC och sistnämnda är favoriten.Första LMCn var byggd på Ford 654-2010 och gick som tåget.
Den nyss sålda 733 lift black 2013 byggd på Fiat gick också bra men med några småsaker på bodelen,myggnätsdörr fick jag byta snöre i,kylen stannade en gång,duschdörrar ville gärna hoppa av skenan "lösning bläckfisk".

Fick ta fram datorn till motorn 2 gånger för att nolla småsaker men så är det ju på alla idag.
Nu tänkte vi prova Dethleffs :mcride:
 
Toppen