• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Myggplåga

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: Myggplåga

Ta ett par gin o tonic. Myggen gillar inte kinin. (Dessvärre är det tonicen som innehåller kinin och inte ginen. Men vemdricker klar tonic utan en skvätt gin?)
Fick också lära mig när vi var i Amazonas utan malariatabletter att B vitamin tabletter är avskräckande enligt brasiliansk guide.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: Myggplåga

Ta ett par gin o tonic. Myggen gillar inte kinin. (Dessvärre är det tonicen som innehåller kinin och inte ginen. Men vemdricker klar tonic utan en skvätt gin?)
Fick också lära mig när vi var i Amazonas utan malariatabletter att B vitamin tabletter är avskräckande enligt brasiliansk guide.

Jeg har nu i 4 år i myg sæsonen spist en halv tablet af 300 mg B1 vitamin hver dag.

B vitamin udskilles gennem huden, og myggene kan ikke lide duften, så de holder sig væk. Det er forskelligt hvor meget vi udskiller, så prøv dig frem med dosering.

Før blev jeg overfaldet af myg, og det gav store knopper på huden og voldsom kløe, men nu sker det aldrig!!

Så B vitamin kan varmt anbefales.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Myggplåga

"Vi får förlita oss till vädrets makter" - ett citat från Åsa Romson......
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Myggplåga

Jeg har nu i 4 år i myg sæsonen spist en halv tablet af 300 mg B1 vitamin hver dag.

B vitamin udskilles gennem huden, og myggene kan ikke lide duften, så de holder sig væk. Det er forskelligt hvor meget vi udskiller, så prøv dig frem med dosering.

Før blev jeg overfaldet af myg, og det gav store knopper på huden og voldsom kløe, men nu sker det aldrig!!

Så B vitamin kan varmt anbefales.

Öl lär innehålla mycket B-vitamin. Trevligare än att svälja en torr tablett.
:)
 
Toppen