Mona & Kjell
HBK Medlem
Norrkust Caravan i Kalix, som bl.a. är återförsäljare av KAMAS produkter och har en fin och välutrustad KAMA-butik vid sidan av husbilar och husvagnar, skulle leverera vår nya husbil färdigutrustad den 3 juni. Motordriven markis och annan extrautrustning hade KAMA lovat leverera i god tid innan utlämningen av bilen till oss.
Vi fick en förfrågan från husbilsfirman om vi kunde hämta ut bilen den 5:e i stället då KAMAs utlovade utrustning ej kommit. Bilen hämtades men utan påmonterad markis. KAMA hade helt enkelt inte skickat den som de tidigare bestämt hade utlovat.
Någon dag senare fick vi en förfrågan från KAMA, via husbilsfirman, om vi kunde tänka oss att välja en annan färg på markisduken än den vi valt från början. Det gjorde vi och fick åka till bilfirman någon dag senare för att få den monterad på bilen, då den äntligen anlänt. Problemet var bara att KAMA restnoterat markismotorn. De hade i stället meddelat husbilfirman att de skickar motorn innan midsommar så att firman kan fullfölja slutmonteringen på måndag direkt efter midsommarhelgen. Ingen markismotor på måndag! - Vi får in den på tisdag, hade KAMA nu informerat Norrkust Caravan om.
Då tröt mitt norrländska lugn och jag kontaktade KAMA direkt via e-post. På onsdag fick jag svar av dem att det skickat motorn till Norrkust Caravan med företagspost.
Dock blev jag inte alls förvånad då jag på torsdag förmiddag fick ett nytt mejl från KAMA där de beklagade att de missat att skicka iväg markismotorn. De trodde stolt att de skulle kunna få iväg den denna torsdag i stället.
Fick alldeles nyss ett telefonsamtal från Norrkust Caravan där de mycket olyckligt beklagade att de inte fått någon motorförsändelse från KAMA. Montörsgänget på husbilsfirman var beredda på att jobba övertid för att fixa detta åt oss eftersom vi påbörjar vår resa mot Kroatien i morgon, lördag och de ville att vi skulle kunna åka iväg i den bil vi i själva verket inhandlat.
KAMA har hela tiden varit välinformerade om gällande tidslimit för vår del och försäkrat Norrkust Caravan om att de ska kunna leverera vår bil färdigutrustad och klar.
Helt uppenbart lovar KAMA runt men håller tunt!
Förutom att vi nu helt tappat förtroendet för KAMA har vi på grund av deras, uppenbart helt lögnaktiga utfästelser, fått åka massor av mil och offrat en massa tid för att få vår bil i det slutskick vi betalt för.
Trots det åker vi iväg utan att allt är klart!
Ingen skugga skall falla på Norrkust Caravan som gjort allt de kunnat utifrån givna förutsättningar.
Hoppas innerligt att ingen annan skall behöva råka ut för sådan nonchalans av tillbehörsfirmor med intresse av att "serva" oss husbilsåkare.
//Kjell
Vi fick en förfrågan från husbilsfirman om vi kunde hämta ut bilen den 5:e i stället då KAMAs utlovade utrustning ej kommit. Bilen hämtades men utan påmonterad markis. KAMA hade helt enkelt inte skickat den som de tidigare bestämt hade utlovat.
Någon dag senare fick vi en förfrågan från KAMA, via husbilsfirman, om vi kunde tänka oss att välja en annan färg på markisduken än den vi valt från början. Det gjorde vi och fick åka till bilfirman någon dag senare för att få den monterad på bilen, då den äntligen anlänt. Problemet var bara att KAMA restnoterat markismotorn. De hade i stället meddelat husbilfirman att de skickar motorn innan midsommar så att firman kan fullfölja slutmonteringen på måndag direkt efter midsommarhelgen. Ingen markismotor på måndag! - Vi får in den på tisdag, hade KAMA nu informerat Norrkust Caravan om.
Då tröt mitt norrländska lugn och jag kontaktade KAMA direkt via e-post. På onsdag fick jag svar av dem att det skickat motorn till Norrkust Caravan med företagspost.
Dock blev jag inte alls förvånad då jag på torsdag förmiddag fick ett nytt mejl från KAMA där de beklagade att de missat att skicka iväg markismotorn. De trodde stolt att de skulle kunna få iväg den denna torsdag i stället.
Fick alldeles nyss ett telefonsamtal från Norrkust Caravan där de mycket olyckligt beklagade att de inte fått någon motorförsändelse från KAMA. Montörsgänget på husbilsfirman var beredda på att jobba övertid för att fixa detta åt oss eftersom vi påbörjar vår resa mot Kroatien i morgon, lördag och de ville att vi skulle kunna åka iväg i den bil vi i själva verket inhandlat.
KAMA har hela tiden varit välinformerade om gällande tidslimit för vår del och försäkrat Norrkust Caravan om att de ska kunna leverera vår bil färdigutrustad och klar.
Helt uppenbart lovar KAMA runt men håller tunt!
Förutom att vi nu helt tappat förtroendet för KAMA har vi på grund av deras, uppenbart helt lögnaktiga utfästelser, fått åka massor av mil och offrat en massa tid för att få vår bil i det slutskick vi betalt för.
Trots det åker vi iväg utan att allt är klart!
Ingen skugga skall falla på Norrkust Caravan som gjort allt de kunnat utifrån givna förutsättningar.
Hoppas innerligt att ingen annan skall behöva råka ut för sådan nonchalans av tillbehörsfirmor med intresse av att "serva" oss husbilsåkare.
//Kjell