• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

KAMA Fritid lovar runt men håller tunt!

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Norrkust Caravan i Kalix, som bl.a. är återförsäljare av KAMAS produkter och har en fin och välutrustad KAMA-butik vid sidan av husbilar och husvagnar, skulle leverera vår nya husbil färdigutrustad den 3 juni. Motordriven markis och annan extrautrustning hade KAMA lovat leverera i god tid innan utlämningen av bilen till oss.
Vi fick en förfrågan från husbilsfirman om vi kunde hämta ut bilen den 5:e i stället då KAMAs utlovade utrustning ej kommit. Bilen hämtades men utan påmonterad markis. KAMA hade helt enkelt inte skickat den som de tidigare bestämt hade utlovat.
Någon dag senare fick vi en förfrågan från KAMA, via husbilsfirman, om vi kunde tänka oss att välja en annan färg på markisduken än den vi valt från början. Det gjorde vi och fick åka till bilfirman någon dag senare för att få den monterad på bilen, då den äntligen anlänt. Problemet var bara att KAMA restnoterat markismotorn. De hade i stället meddelat husbilfirman att de skickar motorn innan midsommar så att firman kan fullfölja slutmonteringen på måndag direkt efter midsommarhelgen. Ingen markismotor på måndag! - Vi får in den på tisdag, hade KAMA nu informerat Norrkust Caravan om.
Då tröt mitt norrländska lugn och jag kontaktade KAMA direkt via e-post. På onsdag fick jag svar av dem att det skickat motorn till Norrkust Caravan med företagspost.
Dock blev jag inte alls förvånad då jag på torsdag förmiddag fick ett nytt mejl från KAMA där de beklagade att de missat att skicka iväg markismotorn. De trodde stolt att de skulle kunna få iväg den denna torsdag i stället.
Fick alldeles nyss ett telefonsamtal från Norrkust Caravan där de mycket olyckligt beklagade att de inte fått någon motorförsändelse från KAMA. Montörsgänget på husbilsfirman var beredda på att jobba övertid för att fixa detta åt oss eftersom vi påbörjar vår resa mot Kroatien i morgon, lördag och de ville att vi skulle kunna åka iväg i den bil vi i själva verket inhandlat.
KAMA har hela tiden varit välinformerade om gällande tidslimit för vår del och försäkrat Norrkust Caravan om att de ska kunna leverera vår bil färdigutrustad och klar.
Helt uppenbart lovar KAMA runt men håller tunt!
Förutom att vi nu helt tappat förtroendet för KAMA har vi på grund av deras, uppenbart helt lögnaktiga utfästelser, fått åka massor av mil och offrat en massa tid för att få vår bil i det slutskick vi betalt för.
Trots det åker vi iväg utan att allt är klart!
Ingen skugga skall falla på Norrkust Caravan som gjort allt de kunnat utifrån givna förutsättningar.
Hoppas innerligt att ingen annan skall behöva råka ut för sådan nonchalans av tillbehörsfirmor med intresse av att "serva" oss husbilsåkare.

//Kjell
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: KAMA Fritid lovar runt men håller tunt!

Dålig konkurrans heter det, vi säljer ändå.....
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.872
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: KAMA Fritid lovar runt men håller tunt!

Varför envisas, ta grejerna från en annan leverantör vettja, t.ex. från Tyskland eller annat eu-land, mycket billigare, samt max. 3dagars leveranstid :cool:
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: KAMA Fritid lovar runt men håller tunt!

Jag envisas inte, Peter men däremot är det husbilsfirman som även är återförsäljare för KAMA som tar sina pinaler från dem. Har bett dem tänka över om det är en bra leverantör då det ju ytterst är de själv som helt oförtjänt får ta smällarna.
//Kjell
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: KAMA Fritid lovar runt men håller tunt!

Skulle köpa 2 kajaker i år, för att kunna göra det måste jag fixa lösningen med takräcket.

För att fästa lastbågarna i rälsen som sitter på husbilen kontaktade jag Thule via mail, jag beskrev hur min räls ser ut och frågade vilka lasthållare jag behöver.

Efter 3 dagar får jag ett mail från Thule där dom hänvisat över frågan till Kama Fritid som kommer kontakta mig.

Har mailat en påminnelse, utan resultat!
Nu har det säkerligen gått 3-4 veckor utan att Kama kontaktat mig.

Det blir lite katten på råttan, råttan på repet effekten.
Att Thule inte har bättre ordning på sin återförsäljare som i sin tur inte svara på mail gör att vi inte köper en fiskekajak och en vanlig kajak i år.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: KAMA Fritid lovar runt men håller tunt!

Thule of Sweden :rolleyes: prøvde hele forrige sommer og høst å få kjøpt noen reservdelar til et hästsläp, først i Sverige og Danmark men ble sendt fra den ene til den andre. Etter jeg flyttet ut så kontaktet jeg Brenderup service i Norge og de var de første til å finne varenummer og pris på delene! Men selv ikke de klarte å skaffe delene.

Er det standard produkter som er på lager så er Thule meget bra, men om en må bestille varene så blir det problem.
 
F

F.d. 55456

Guest
Sv: KAMA Fritid lovar runt men håller tunt!

ä
Även vi har drabbats av dålig leveranssäkerhet från KAMA. Vi beställde en gavel till markisen i början på maj blev lovad leverans i slutet av maj än idag har det ej kommit någon gavel. Vi är stort behov av den p.g.a. att hustrun är sjuk. Enligt min fru har de endast en stor kattalog att skryta med för att kunna sälja, men kan inte leverera. Synd om återförsäljarna som säljer deras produkter.
Bjarne
 
F

F.d. 29603

Guest
Sv: KAMA Fritid lovar runt men håller tunt!

KAMA har haft stora problem att leverera i tid denna sommar. Fick en leveranstid på ca 4 dagar när jag la min beställning men det tog i stället 3 veckor..
 
Toppen