• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gråvatten

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Någon som vet varför gråvattentömmningen i Borensberg är avstängd?
Såg tyvärr en som tömde sin tank över lastpallen med informationen på.
Blev Motala i stället.:D

/Pelle
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Gråvatten

Dom har haft för många som åker dit och tömmer men inte betalar för det utan sen istället åker över till Båtklubben och står gratis. Därför har dom kört med pallen när det är obemannat på Kaffeteriet. Övernattar man så ingår tömning, annars tar dom en avgift!
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Gråvatten

Ok!
Synd att vi inte visste eller fått reda på det, tänkte stå där i natt. Kanske vore en bra idé att notera det vid tömningen tror dom misstar många övernattare nu.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Gråvatten

Antar att dom snart tar bort pallen, trodde dom gjort det denna veckan, men kanske var nästa som den åker bort. Under sommaren har dom bemannat 7 dagar i veckan... Jag har pratat med dom när vi var där före årsmötet, men jag ska göra det igen.
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: Gråvatten

Dom har haft för många som åker dit och tömmer men inte betalar för det utan sen istället åker över till Båtklubben och står gratis. Därför har dom kört med pallen när det är obemannat på Kaffeteriet. Övernattar man så ingår tömning, annars tar dom en avgift!

Jag har aldrig stått gratis på Båtklubben. Man lägger en peng i deras brevinkast som står vid infarten. Har aldrig heller tömt på kanalbolagets tömningsställe.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Gråvatten

Har någon beskyllt dej för det???

Ja jag borde skrivit att man kan lägga pengar i en box hos Båtklubben, ber om ursäkt, slarvigt av mej. Jag har ju också lagt pengar där för några år sedan så jag borde veta...
 
Toppen