• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa SOG sats, postorder?

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Köpa SOG sats, postorder?

Nu har vi varit på Mantorp Park i tre dagar, avståndet och skicket på "festivaltoaletterna" på området gjorde att man gärna nyttjade de egna faciliteterna och fläkten funkade över förväntan.

Dock tror jag att våran lucka är något otät för när det började bli lite mycket i kassetten så luktade det lite inne men det kan ju inte fläkten rå för då den inte är aktiverad när luckan är stängd.

Man märker dock att när hela den icke blöjbärande delen av familjen använde dasset fullt ut så fyllde det på rätt snabbt!

//Peter
 

Solkullen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
162
Medlemskap
2024
Sv: Köpa SOG sats, postorder?

Den sk övertrycksventilen är inte helt tät utan läcker en del luft och därmed lukt till kassettens omgivning. Som alternativ till fläktstyrd bajsventilation föreslår jag en självdragslösning bestående av 15 mm elrör från kassettlocket till ovan tak via ex en bordgenomföring av plast. Täta sedan övertrycksventilen så blir allting väldigt bra. Total kostnad ca 50:-. Fungerar utmärkt, rekommenderar också lite såpa och ev en kapsyl ättika i stället för kemikalierna.
 
Toppen