• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grannsamverkan. Varför inte Husbilssamverkan

J

Jarmo

Guest
Kom att tänka på att vi har Grannsamverkan mot inbrott i hus och bostäder, men inget motsvarande i campingfordon. Hmm..

Husbilssamverkan skylt fram och bak i husbilen. Jag menar inget spionage på andra, utan att om man nu ser att granne går på en promenad så kan man titta lite extra åt det hållet. Eller om jag själv skulle gå iväg, så nickar jag bara åt grannen. I synnerhet vid fricamping, rastplatserna och ställplatserna.

Jag tror att det skulle ha en viss avskräckande effekt, även på natten. Då tjuvarna vill inte ta större risker än nödvändigt. Eller...

Är jag helt ute och cyklar.. Vi har larm.

Ha en trevlig husbils sommar. Mot nya äventyr...:mh2:

MVH: Jarmo
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Grannsamverkan. Varför inte Husbilssamverkan

Det gör man under "Kontrollpanel" till vänster i den övre blå listen.

Gå in på "Lista prenumerationer", markera de du vill radera och välj "Radera prenumerationer" klicka på OK.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Grannsamverkan. Varför inte Husbilssamverkan

Nejdå. Det är frivilligt. Men eftersom det har gett så goda resultat i Grannsamverkan i Tyringe och Perstorp samt Mälardalen så tänkte jag prova det på husbilarna. Man måste ju "upp på tårna" när det kommer ett ungdomsgäng med sprejburkar i händerna.

Det är som larm i husbilen. Jag har nio oberoende larm i min för att jag är intresserad av teknik. De flesta har inga larm alls.

Man kan mycket väl ha ett vakande öga i HBK men jag är helt övertygad om att det går bra mycket fortare via "Ett vakande öga" i Facebook. Både att skriva in för den som ser något och läsa för den som vill bli varnad.

Målet är att öka tryggheten och inte hysterin.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Grannsamverkan. Varför inte Husbilssamverkan

Nu har jag testat HBK mail-avisering och kopplar ur den funktionen nu.

Det blir förmånga mail som stör. Jag får mail varje gång någon skriver i en tråd som jag har skrivit i - och det är många det.

Jag måste logga in först på mailen och sen på HBK. I Facebook blir det signal direkt i telefonen utan inloggning.

Man kan med fördel ha HBK som Grannsamverkan för som som har hänt men det fungerar inte som "Ett vakande öga" där man kommer upp på tårna direkt.
 
Toppen