• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fam. test av husbil inför Frankrike resa.

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Nu är familjen ute och testar den senaste bilen.
Visst, lite saknad av Gulf Stream Crescendo med lyx i överflöd, vilket en Carado kanske inte "riktigt står upp till... :wink:

Men rätt trevligt att kunnan snurra runt i Mölle hamn utan bekymmer,
ställa sig några hundra meter ifrån, flyga RC heli på en fotbollsplan, ta en sväng med Maija (hunden)

Utan någon uppmärksamhet kring bilen heller!

Alla har lite åsikter om hyllor, lådor inne och börjar paxa in sina små områden.
Vi skall bygga skoförvaring + några lådor till, sen bär det iväg till La Havre i juni.

IMG_20150406_115225.jpg
2vuxna + 18, 15 & 11åring inkl. 35kg vovve funkar ändå rätt ok i en mindre bil.
Vänl. Magnus
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Mycket trevlig läsning.
Skulle du få dåligt med plats någon gång så kan vi ta hunden ett tag (Det är väl en rottis kan jag tänka:)). Den är nog mindre bråkig än ungarna också :spinny:. //Tony
 
F

F.d. 25941

Guest
Sv: Fam. test av husbil inför Frankrike resa.

Caradon ingen uppmärksamhet... vad fals? :)

Vill man ha det med Caradon så kan man göra som vi gjorde i helgen på Gustavsvik. Vi vart tilldelade en plats på en av grusvägarna (gräset var för blött), gissa om det kastades blickar på bilen... eller så kanske de bara undrade "Hur f-n har di ställt bilen?" :spinny:
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Fam. test av husbil inför Frankrike resa.

Tony tack för trevliga ord!
Maija hälsar: Voff! 50/50 Ridgebck/Rottweiler, snäll så hon e snudd på dum! Men vaktar husbilen som Ingen annan... :yes:


Forseti, Hahaha!
Det skall nog till något extravagant för att någon skall slänga en blick på en Carado... ;)
Detta är min 7e husbil/buss och även den enklaste, men en funktionell ok bil för pengarna!
Ingen lyxbil, men kidsen älskar den och då får jag väl vika ned mig...




__________________________________________________________________
... När jag är klar med "Tomhylsan" lär den bli något i klass invändigt med vår förra Crescendo! :D

Som sagt, det var en kul "hela familjen helg" i lilla bilen, mestadels enbart i positiv bemärkelse.

Vi hade igår kväll familjemöte kring var & ens åsikter, vilka noterades som:
Fler laddställen för mobiler, datorer + montera in projektor & duk från förra bilen.
Prova en bättre FM sändare alt. dra en aux kabel från TV/proj. till 5.1 ljudet
Absolut en toatank till, något som jag innan haft i de bilar som inte haft en fast tank.

Vilka i-landsproblem! Men, men... Är dom nöja, är jag nöjd. Jag fixar kommande veckor.

Eftersom 18/15åringarna åker longboards, lär Honfluer backarna bli utmanande, de har nu lovat mamma att använda hjälm...
Igår kom de hem med video från Mölle där de passera 40km med GPS mätaren... (då är det bättre att det kostar "lite" med RC-helisar)
Ungar! :rolleyes:

Trevlig Sommar Hälsning till Er!
Vänl. Magnus
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Re: Sv: Fam. test av husbil inför Frankrike resa.

Tony tack för trevliga ord!
Maija hälsar: Voff! 50/50 Ridgebck/Rottweiler, snäll så hon e snudd på dum! Men vaktar husbilen som Ingen annan... :yes:


Forseti, Hahaha!
Det skall nog till något extravagant för att någon skall slänga en blick på en Carado... ;)
Detta är min 7e husbil/buss och även den enklaste, men en funktionell ok bil för pengarna!
Ingen lyxbil, men kidsen älskar den och då får jag väl vika ned mig...




__________________________________________________________________
... När jag är klar med "Tomhylsan" lär den bli något i klass invändigt med vår förra Crescendo! :D

Som sagt, det var en kul "hela familjen helg" i lilla bilen, mestadels enbart i positiv bemärkelse.

Vi hade igår kväll familjemöte kring var & ens åsikter, vilka noterades som:
Fler laddställen för mobiler, datorer + montera in projektor & duk från förra bilen.
Prova en bättre FM sändare alt. dra en aux kabel från TV/proj. till 5.1 ljudet
Absolut en toatank till, något som jag innan haft i de bilar som inte haft en fast tank.

Vilka i-landsproblem! Men, men... Är dom nöja, är jag nöjd. Jag fixar kommande veckor.

Eftersom 18/15åringarna åker longboards, lär Honfluer backarna bli utmanande, de har nu lovat mamma att använda hjälm...
Igår kom de hem med video från Mölle där de passera 40km med GPS mätaren... (då är det bättre att det kostar "lite" med RC-helisar)
Ungar! :rolleyes:

Trevlig Sommar Hälsning till Er!
Vänl. Magnus

Varsågod!
Hmm det skulle vara kul att ha henne med tillsammans med våra små gaphalsar till killar. (1st 6kg minipincher "Diesel" och 1st 10kg papillion-korsning."Leo"):)

Kul att det blev en positiv resa.

Vi hade sådant möte i höstas när bilen ställdes in.
Idag har jag en A4 lista på saker som skall ändras.:)

Säg åt ungarna att alla skydden skall vara på om dom skall
åka 40km/h. Hugaligen :)

Flyg lungt //Tony
 
Toppen