• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TomTom + CampetContact för iPad/iPhone

R

Rolfevert

Guest
Kör med TomTom i min iPad och har just laddat ner Promobil life då så många lovordar denna ställplatsletare.
Känner mig dock nödsakad att säga att CampetContact enligt min uppfattning är ganska mycket bättre. I varje fall utanför Tyskland.
Det verkar på mig som denna Holländska app inte är så välkänd i våra kretsar eller ??
Har också kört med Igor efter rekommendationer men kommer att återgå till min TomTom app som jag nog föredrar.
Rolf
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: TomTom + CampetContact för iPad/iPhone

Glömde att tillägga att jag noterade inkonsekvens när det gäller lotsning genom dom Spanska Rondellerna med Igor.
Är det någon annan som märkt detta?
Rolf
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: TomTom + CampetContact för iPad/iPhone

Det är plusvarianten av Mobil Life som kan användas offline, inte gratisvarianten.

Campercontact kan vara ett komplement vad gäller campingar.

image.jpg

Menar du iGO eller Igor?
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: TomTom + CampetContact för iPad/iPhone

Jag har Android-appen av Campercontact och tycker den tillsammans med TomTom gps är helt suverän, vi har även Camperstop europe som papperskomplement
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: TomTom + CampetContact för iPad/iPhone

Campercontacts fil med 17985 platser lämpar sig bättre till POIViewer där man även kan få bilder på resp. ställplats eller camping.

image.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: TomTom + CampetContact för iPad/iPhone

Här kan man med Streetviews och POIViewers hjälp vandra runt på Bornholm.

image.jpg
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: TomTom + CampetContact för iPad/iPhone

Käckt att Du förstod mig trots min felstavning av IGO.
Allt det får du direkt i CamperContacts app. Jag menar bilder etc.
Du får också direktkoppling till TomTom vilket innebär att min kombination är fullständig!
Vad jag avsåg var att det finns betydligt fler Ställplatser i den då det gäller våra breddgrader!
Rolf
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: TomTom + CampetContact för iPad/iPhone

Att gå runt och titta på gatubilder när man är uteoch promenerar har jag aldrig fattat finessen med. Då kan man lika gärna sitta kvar i bilen.
Men naturligtvis är det en kul grej!
Rolf
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: TomTom + CampetContact för iPad/iPhone

Att gå runt och titta på gatubilder när man är uteoch promenerar har jag aldrig fattat finessen med. Då kan man lika gärna sitta kvar i bilen.
Men naturligtvis är det en kul grej!
Rolf

Streetview är absolut det bästa verktyget för att bilda sig en uppfattning om olika platsers omgivning. Tjänsten överskuggar såväl bilder som video. Tyvärr är den ännu i sin linda i Tyskland där Googlebilen först på senare tid börjat skanna av vägnätet.
 
Toppen