• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advanced

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Mina första intryck är att det här fungerar bra, intrycket är baserat på att det ännu inte kommit några klagomål från övriga familjemedlemmar.

Ungefär mitt i Örebro:

Screenshot_2015-05-23-08-52-29.jpg

Enkelt att håll koll på förbrukning via appen:

Screenshot_2015-05-23-09-00-11.jpg

Kortet i routern innehåller 2Gb och lite mer än hälften är redan förbrukat, när det är slut kommer jag garanterat att få reda på det... :D

Mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Det finns både fram och baksidor med snabb hastighet. En baksida är att det slukar GB.:D
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Att bli av med en Gb gick väldans fort, efter mitt förra inlägg här så märkte jag en klar försämring i fart och en stund senare tog det stopp helt.. Min son laddade Need for speed rival till sin dator och det slukade all surfmängd i ett nafs. Rookiemisstag och jag hade inte i förväg förklarat att man måste hålla igen på vissa saker när man kör över mobilt internet.
Nu har vi ordnat "vanligt" wifi för att kunna ladda klart spelet och nästa steg blir att ordna mer gigabytes. :)
 

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Dum fråga från en novis men SIM-kort för routern- var skaffar man det? Normal kostnad?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Aukja, jag är nybörjare på sånt här men jag ska beställa ett kort från Hallon.se men det hade jag inte hunnit/klarat till den här resan så jag plockade ur simkortet ur min telefon och klippte ner det så att det passade i routern.
När det tog slut idag åkte vi till en teliabutik och köpte ett kontantkort, kortet kostade 100 Kr (kostnad för själva kortet utan surf) och därefter fyllde jag det med ytterligare 100Kr och för den senare hundringen fick jag 3Gigabyte att surfa för och kortet ska gå att fylla på via min banks internetsida.

Mvh jocke
 

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Dum fråga från en novis men SIM-kort för routern- var skaffar man det? Normal kostnad?

Ännu dummare?
Skaffat Hallon o Huawei E5372 o MiMo antenn.
Den sistnämnda ingen instruktion med.
Får inte ens in PIN på Huawei
Var stoppar man in antennkabeln? Köpte 2 st antennadapters enl instruktion på Dustin. Var ska de sitta?
Någon som kan förklara?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

I underkant till höger finns en lucka man kan öppna, där ska antennsladdarna in.
Angående pinkoden så fick jag lära mig det i den här tråden, stoppa in kortet i en telefon och knacka in pinkoden där. Sen väljer man inställningen att pinkoden inte ska användas mer och därefter flyttar man över simkortet till routern.

IMG_20150526_193952.jpg

Mvh jocke
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Måste man ha båda externa antennerna inne för att det ska fungera eller går det bra med en till en början innan den andra är monterad.
 

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Tack!
Antennerna ok men SIM- kortet fel storlek för Iphone 6. Någon annan metod för att mata in PIN- kod?
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Surfa till ditt modem, så kan du där både skriva in PINkoden och ta bort inställningen för den när SIMkortet sitter i routern/modemet.
 

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Då dyker ett nytt problem upp. Lösenordet till Huawei. Var hittar jag det?
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Brova ... "admin"på båda
 

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Funkade ej tyvärr.
 

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Hittade lösenord på insidan lock men kommer ej ut på nätet trots stark signal. Puh!
 

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Jippi! Nu funkar det!
Med förstoringsgals hittade jag en webadress i Quick start guiden med bara siffror o skrev in den sedan admin 2 ggr o till sist PIN!
Tack för all hjälp!
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Måste man ha båda externa antennerna inne för att det ska fungera eller går det bra med en till en början innan den andra är monterad.

Hoppas någon med kunskap kan reda ut det där åt dig ordentligt för jag har inte en susning, routern har inbyggda antenner och den verkar fungera rätt bra med bara dom utan de extra antennerna.
Detta är något jag praktiserat en del eftersom min bristfälliga provisoriska montering av grejerna inte medgav att antennerna var anslutna samtidigt som usb-laddaren, (det fattades en halvmeter sladd:oops:)

mvh jocke
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Båda antennerna måste inte vara anslutna, men du får högre prestanda om du ansluter båda.
Ska du bara ansluta en brukar det vara den vänstra som ska anslutas i första hand. Om det även stämmer på detta modem vet jag dock inte. Bara att prova :)
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Huawei E5786 erbjuder blixtsnabb hastighet och stöder nästa generations LTE-Advan

Jag köpte ett demoex av Loh Electronics i örebro för 2000 plus frakt, Ludwig som jobbar där är bra att ha och göra med, och jag har bara tio mil dit om det skulle köra ihop sig. :)
Ordinarie pris där är 2250 just nu för E5786. (vit, om det spelar någon roll)

mvh jocke
 
Toppen