• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

IGO Primo

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Är det uteslutet att få IGO Primo att fungera på en Ipad Air med bara WI-FI ?
Tex. med en extern gps mottagare
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IGO Primo

iPad WiFi har inget GPS-chip, möjligen kan det funka med GPS kopplad via blåtand.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: IGO Primo

Jag är inte säker, men jag tror inte iOS har BT-profil för GPS. Eller det kanske räcker med seriekommunikationsstöd, men är osäker där också.
Skriv gärna hur det går här.
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: IGO Primo

Har beställt en Badelf 1008 GPS mottagare till min Ipad. Ska testa den och återkommer med vad jag tycker.

Har nu fått hem min Bad Elf gps mottagare och laddat ner Bad Elf appen och det fungerar klockrent med Primo.
Det bästa med Bad Elf mottagaren är att man ej behöver bekymra sig för någon separat strömkälla.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    376 KB · Visningar: 6

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: IGO Primo

1690 kronor för en GPS-puck! Giv mig styrka. Tur man har lämnat ipaddvärlden!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: IGO Primo

Min senaste Garmin kostade strax över en tusenlapp på Siba och fungerar alldeles glimrande. Den har bara en liten nackdel. Ibland upptäcker den att avståndet på avfartssträckan + efterföljande påfartssträcka på motorvägar i högerböjar är kortare än vägsträckan på motorvägen. Den luras lite där men det är bara charmigt på nåt sätt. Ingen är fullkomlig, inte ens Garmin!

Jappe
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: IGO Primo

Kostade drygt 1300kr men är kanske dyrt ändå men tänker man på Ipadens användbarhet utöver GPS så är det en ringa kostnad för man har tillräckligt med prylar ändå
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IGO Primo

Min senaste Garmin kostade strax över en tusenlapp på Siba och fungerar alldeles glimrande. Den har bara en liten nackdel. Ibland upptäcker den att avståndet på avfartssträckan + efterföljande påfartssträcka på motorvägar i högerböjar är kortare än vägsträckan på motorvägen. Den luras lite där men det är bara charmigt på nåt sätt. Ingen är fullkomlig, inte ens Garmin!

Jappe

Var det inte dina Garmins som du döpte till Beirut 1 och 2 för att de var så bombade?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: IGO Primo

Mina två första Garmin var lite lynniga ibland men nummer 3 är bättre. Det kan ha berott på handhavandefel, något som är svårt att erkänna.

Knarrevik! Vi är överens om att iPaden med Poiwiewer och iGoPrimo är en närmast oslagbar kombination när det gäller navigering! Men det finns konkurrenter och vissa av dom är nästan i samma klass och det räcker gott!

Jag gillar Locus Pro. Det är mycket lättare att lägga in pois i den exempelvis. iPaden krävde stöd av iFunBox och jag lyckades aldrig lära mig alla omvägar som den bortskämda paddan propsade på. Vi kom inte överens, andra fixar det säkert utan problem.

Jappe
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: IGO Primo

Mina två första Garmin var lite lynniga ibland men nummer 3 är bättre. Det kan ha berott på handhavandefel, något som är svårt att erkänna.

Knarrevik! Vi är överens om att iPaden med Poiwiewer och iGoPrimo är en närmast oslagbar kombination när det gäller navigering! Men det finns konkurrenter och vissa av dom är nästan i samma klass och det räcker gott!

Jag gillar Locus Pro. Det är mycket lättare att lägga in pois i den exempelvis. iPaden krävde stöd av iFunBox och jag lyckades aldrig lära mig alla omvägar som den bortskämda paddan propsade på. Vi kom inte överens, andra fixar det säkert utan problem.

Jappe

Andra kan inte komma överens med Androidträsket, helt och hållet ologiskt och bara krångligt...
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IGO Primo

Hej Anders.
Nu blev jag i alla fall nyfiken på iGO.
Min fråga är:
Kan man på ett enkelt sätt göra kartsök för att hitta speciella platser som inte han någon känd adress?

Jag har bara precis laddat ner den, men som ovan med denna app har har jag inte (ännu) hitta hur man gör.

Mvh

Försöker visa med bild:

image.jpg
 
Toppen