• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varm höst!

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Varm höst!

Inga blommor här uppe i norr. Däremot grönt gräs i parkdelarna på vårt lilla torg, regn, flera plusgrader och kraftig sydvind. Således inget normalt vinterväder inför den snabbt annalkande julen här hos oss heller.
//Kjell
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Varm höst!

Idag på promenad i hunden hittade jag fina gula kantareller. Tyvärr ingen bild, de ligger i min mage i form av en omelett till lunch.
Ove.G
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Varm höst!

Soligt, vindstilla och minus 13, men tyvärr lite dåligt med snö. Men jag klagar inte eftersom isarna på fjällsjöarna växer till sig bra under dessa förhållanden.

aake
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.872
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Varm höst!

Vilka häftiga kontraster i detta avlånga land.

Här är det 0-gradigt mulet, och mängder med saltbilar :mad:
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Varm höst!

Äntligen har vi minusgrader (-0,3 just nu) och i natt fick vi ett mycket tunt, men dock ett vitt puder på marken! Det kanske blir julväder här uppe i norr i alla fall!:)
//Kjell
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Varm höst!

Ur led är årstiderna!
Måste bara visa vad som började blomma här hos mig idag 3e Advent.
Forsytian som borde väntat till våren. Såg också att ett träd prydnadskörsbär var fullt med vita blommor när vi cyklade förbi.

Det är nästan så husbilen står o stampar på andra sidan staketet, ivrig att få ut o rulla i blåsiga "vår"vädret ;) :D

image.jpg
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Varm höst!

Fortsatt finväder här runt Östersund, idag vindstilla, molnfritt och -16. Mycket lite nederbörd den sista månaden och lite klent snötäcke, men det är gynnsamt för istillväxten och minskar risken för att jag skall drunkna under rödingfisket.

aake
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Varm höst!

Adjöss med detta puder! Nu +4 och ösregn igen! Ingen ordning på allting, således här i norr heller.
//Kjell

Puder kan vara häftigt. Har varit i Snowbird (nära Salt Lake City i Wasatch Mountains). Där brukar det vara ca 2 m puder som inte pistas. Sägs vara bland det värsta som finns tillgängligt via lift (utan helikopter).
När jag kom dit för att åka en januarilördag på 80-talet (mellan två jobb i US) REGNADE det - för första gången i januari på ett sekel sades det.
Regn på 2m snö blir KLADDIGT. Helt omöjligt att åka på. Man sjönk igenom och hade ett halvmetertjockt slasklager i midjehöjd.:oops:
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Varm höst!

Delar helt Din uppfattning om och många trevliga skiderfarenheter av den typ av pudersnö Du beskriver, Roland. Däremot var tjockleken på vårt puderlager enbart några blygsamma millimeter. Inte mycket till skidåkning av något slag på det underlaget. Vid lunchtid i dag fick vi dock återigen ett vitt men ännu tunnare lager än det puder jag beskrev härom sistens.
Förhoppningsvis får vi en skymt av en vit jul!
//Kjell
 
Toppen