• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur kollar ni bilar

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Tidigare slog jag in reg nr på Transportstyrelsens sida var det väl och fick gratis utdrag på fax. Gjorde detta när jag hade fast nr. Nu har jag inte fast nr och ingen i bekantskapskretsen.

Hur gör ni tacksam för tips , det finns väl inte simulerade faxar på nätet?
 

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Sv: Hur kollar ni bilar

Om du har en smartphone kan du ladda ner transportstyrelsens app Mina Fordon. Då får du all info i telefonen. Vissa uppgifter kostar några kronor.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hur kollar ni bilar

Dessutom kan man med ett enda klick ställa på/av sitt fordon m.m. med appen Mina Fordon.

image.jpg
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Hur kollar ni bilar

Jag ringde & frågade hur man gör om man inte har fax. Fick då uppgifterna på meil.

Bennie
 
F

F.d. 53500

Guest
Sv: Hur kollar ni bilar

Appen Mina Fordon är helt perfekt vid av- och påställning av fordon, kolla besiktningstermin och ägarbyte. Speciellt om man har flera fordon.

Britt o Ingvar
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.872
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Hur kollar ni bilar

Appen Mina Fordon är helt perfekt vid av- och påställning av fordon, kolla besiktningstermin och ägarbyte. Speciellt om man har flera fordon.

Britt o Ingvar

Och man behöver inte vara registrerad ägare, bara man kommer över det gula värdepappret och scannar av, så kan man i princip bli ägare via ägarbytesfunktionen :wideeyed:
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Hur kollar ni bilar

Hur skannar man dok. kan man använda mobilkameran?
Borde finnas en app som fixar fax, eller?

Jag har en skrivare/fax/kopiator hemma med arkmatare som grannen lägger all post i och trycker på en knapp. Vips så har frugan det på e-posten.

DCP9055CDNFront_NO_LT.jpg
 
Toppen