• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

17 ägare på 15 år????

F

F.d. 25203

Guest
Tittar lite på Knaus 525 och finns en på Sören Källs bil AB. Kollade upp bilen på Transport styrelsens hemsida. och där står att den haft 17 ägare. Hur är det möjligt på en 15 år gammal bil? Är det månne något allvarligt fel på bilen?
Någon som känner till företaget som säljer den, är det en bra firma?
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: 17 ägare på 15 år????

Ja, Sören är en välkänd husbilshandlare i närheten av Östhammar. Säljer för det mesta LMC. Det här är väl ett inbyte. Jag har köpt två husbilar av Sören och har fullständigt förtroende. Han har aldrig tvekat att ställa upp om det blir problem. Ring och fråga honom om bilen.
 

rocketer

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
13636
Medlemskap
2024
Sv: 17 ägare på 15 år????

Kan vara olika orsaker men är det 17 olika personer så är det vandringspris, måndagsex osv vilket visar på att ingen vill äga den. Sedan kan det finnas orsaker som ex att bryta försäkring och ägarbyte därav men då skall det vara samma namn som återkommer. Som sagt ring honom och fråga om historiken som ngn redan nämnde.
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: 17 ägare på 15 år????

När man köper ett nytt fordon är man redan 2:a ägare då bilfirmorna alltid räknas. Så om detta fordon varje gång gått via bilfirma så har det funnits 8 "riktiga ägare". Sen kan man tycka att det är mycket med. Ca två år/ägare i snitt.

Hälsningar/hike
 

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: 17 ägare på 15 år????

En liten -äldre bil kan även vara ett "testfordon" för förstagångsköpare som snabbt inser det fantastiska med husbil och snabbt byter "upp" sig

//Niclas
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: 17 ägare på 15 år????

Om du är intresserad av bilen så följ tidigare råd du fått. Kontakta ägarna & prata med försäljaren. Berätta om dina farhågor om alla dessa ägare så har du ju ett bra argument att få ner priset & ev. få garanti om du köper den. För handlingsläget är i mina ögon bra med sådana argument & i synnerhet nu då det är "off season".

Lycka till:)

Bennie
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: 17 ägare på 15 år????

Säger detsamma, typisk liten lättparkerad förstabil som säljs efter första semestern med den för att den fyllt sitt syfte, antingen var husbilslivet inte något för dem eller var det just det som det var. 17 ägare inkl. firmor skulle inte jag dra för stora växlar av, skicket är det som har betydelse.
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: 17 ägare på 15 år????

Oj.
Min har haft 5 ägare på 26 år. En riktig keeper med andra ord.

/M
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: 17 ägare på 15 år????

...vår förra hade haft två ägare på 24 år ;)
(Första ägaren hade den i nästan två decennier men körde aldrig med den, andre ägaren hade den bara ett par år men hann med 23 länder :D)
 
L

Lars Gregersen

Guest
Sv: 17 ägare på 15 år????

Det är en bekant som haft bilen ett par år som första bil dom har köpt en ny nu bilen är ok och jättefin och Sören Käll är ok inge problem mvh Lars
 

olsborgs

HBK Medlem
Inlägg
402
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2024
Sv: 17 ägare på 15 år????

När man köper ett nytt fordon är man redan 2:a ägare då bilfirmorna alltid räknas. Så om detta fordon varje gång gått via bilfirma så har det funnits 8 "riktiga ägare". Sen kan man tycka att det är mycket med. Ca två år/ägare i snitt.

Hälsningar/hike

Vår husbil var inte registrerad när vi köpte den.
Vi blev faktist ägare nummer 1.
Lite lustigt egentligen då säljaren faktiskt hade bilens nummerskyltar i sin ägo.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: 17 ägare på 15 år????

...Vi blev faktist ägare nummer 1.
Lite lustigt egentligen då säljaren faktiskt hade bilens nummerskyltar i sin ägo.

Samma här! Jag står också som första ägare, fast jag köpte husbilen av en välrenommerad bilfirma och skyltarna satt på.

Johan K.
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: 17 ägare på 15 år????

Vår husbil var inte registrerad när vi köpte den.
Vi blev faktist ägare nummer 1.
Lite lustigt egentligen då säljaren faktiskt hade bilens nummerskyltar i sin ägo.

Då är ni nog ganska unika :) Normalt sett ses bilfirman som första ägare. Det är ganska bra att veta vissa gånger när man tittar på bil, det kan verka vara många ägare men så är inte fallet.

När man tittar på tidigare ägare så står bilfirmorna med som ägare. Detta har iaf gällt mina 15 fordon.

Hälsningar/Hike
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: 17 ägare på 15 år????

Svaret jag fick hos Kurts Husvagnar va att dom står som ägare 1 för att få in den i statistiken på sålda bilar. Fast om det verkligen är så vet jag inte.
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: 17 ägare på 15 år????

Svaret jag fick hos Kurts Husvagnar va att dom står som ägare 1 för att få in den i statistiken på sålda bilar. Fast om det verkligen är så vet jag inte.

Så kan det kanske vara även fast jag skulle gissat på att dom är faktiskt den första ägaren eftersom dom köpt den från leverantören.

Det är ju faktiskt ett ägarbyte när man säljer bilen till en firma som sen säljer den vidare. Det heter ju ägarbyte sen kan man ju tolka det på olika sätt.

/hike
 
Toppen