• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kommer inte in genom bodelsdörren

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Husbilslivet är absolut inte problemfritt. Det händer liksom grejor.

I dag så var det en del inne i låset på bodelsdörren som gick av och vi kan inte öppna dörren utifrån.

Finns det någon som vet var/om det finns en husbilsverkstad i närheten av Peniche som ligger norr om Lissabon.

DSCN4451.JPG
DSCN4452.JPG

Dörren är av märket Hartal och så här ser det ut. Verkligen tacksam för hjälp.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kommer inte in genom bodelsdörren

Er det ikke bare en skruv som har skrudd seg ur? Det var tilfellet for meg. Det fantes ikke noen løse biter innenfor dekselplaten? Tror det tok meg en halv time å få vår dør i orden igjen - inkludert at jeg måtte ta meg inn gjennom en takluke som stod på lufting.
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Kommer inte in genom bodelsdörren

Hej

Mitt förslag är att ni går till nån lokal " bysmed" eller bilverkstad o ber dom tillverka en ny del a plattjärn med den trasiga som mall.
När man tittar på bilderna verkar det inte va nån avancerad del precis.

Dom brukar va bra på att reparera där nere ( vet av egen erfarenhet).

Lycka till & hejs från
Claes 105
 

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
Sv: Kommer inte in genom bodelsdörren

Hej, hade exakt samma fel i somras, jag skulle nog beställa nytt lås från den som levererat bilen, och be dem sända detta till en adress som passar dej. Jag betalade 1100 kronor för komplett lås (ej låscylinder).
Lätt att byta fixas på en halv timma. När du byter enheten se även till att justera låskolvarna så det inte kärvar (går tungt när du öppnar) det rådet fick jag av vår leverantör, dörren har aldrig fungerat så bra som nu.

Hälsningar Marianne och Lars.
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: Kommer inte in genom bodelsdörren

Tjena! Har ni fixat bodelsdörren? Hade samma fel för ett par år sedan och fick det fixat i Italien. Hoppas det har ordnat sig.
Med vänlig hälsning,
Anders
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Kommer inte in genom bodelsdörren

Har varit i kontakt med CamperServ i Loule.Han sa att nytt lås måste beställas från den återförsäljare som vi köpte bilen av.Hartal säljer inte reservdelar
till andra.Har varit i kontakt med Codat som undersöker saken åt oss.Får förhoppningsvis svar på måndag.
HaDe Hasse
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: Kommer inte in genom bodelsdörren

Hoppas att det löser sig. Vi fick nytt i dörren på Husbilslandet då dom hade bytt en dörr på en annan bil. Inte nytt men justa delar då grabben i Italien inte hade bra delar.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Kommer inte in genom bodelsdörren

Träffade på killen från Camper Serv idag på ställplatsen i Portimao och fick beskedet att paketet från Codat kommit.Frågade när vi kunde komma och få det lagat.Kom i morgon var svaret.Bara att rekomendera denna firma.:mcride
HaDe Hasse
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: Kommer inte in genom bodelsdörren

Skönt att ni fixat låset till dörren. Det är störande att inte kunna låsa efter sig i bilen. Tycker att det är lite smäck i vissa husbilar! Men man kan inte köpa sig en pansarvagn.
 
Toppen