• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Import av *.mov-filer till iPad

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Dum fråga kanske, man jag hatar att lära mig om hur alla jädrans datagrejer funkar, bättre å fråga er som vet....

Hur får jag in en *.mov-fil i min iPad utan att gå genom Dropbox?

/Ludde
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Import av *.mov-filer till iPad

Försök med Airdrop om du vill föra över från en Mac eller markera filen i iTunes och synka med kabelanslutning.

Vissa .mov-filer behöver konverteras för att kunna spelas på iPad.
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: Import av *.mov-filer till iPad

När det handlar om överföring av foto och video är appen PhotoSync ett bra alternativ tycker jag. Går att koppla till många fjärrlagring/visningsmiljöer som tex. Flickr, Zenfolio, Picasa, SmugMug, Dropbox mfl. Går också att överföra med FTP eller ansluta till en NAS med WebDAV om stödet finns. Med PhotoSync Companion på datorn blir det superenkelt att överföra mellan dator och iPad.

PhotoSync
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Import av *.mov-filer till iPad

AirDrop finns tillgängligt i Finder, från Dela-menyn samt i fönstren Öppna och Spara. När du väljer AirDrop söker OS X efter alla datorer i närheten som också har AirDrop aktiverat.

På iPad från 4:e generationen.
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: Import av *.mov-filer till iPad

Ja det är riktigt. För att kunna airdroppa mellan en Macdator och iPad (4:a och senare + mini) krävs Yosemite. Mellan Macdatorer går det bra med lite äldre opreativsystem, från OSX Lion och senare. Se:

Använda AirDrop med OS X Lion, Mountain Lion eller Mavericks
Grundläggande om Mac: Med AirDrop kan du skicka filer från din Mac till Mac-datorer och iOS-enheter i närheten

Ingen annan som använder PhotoSync och PhotoSync Companion? Det är en jättebra lösning för överföring av bilder i och till alla möjliga miljöer. Tror appen gick på 28kr och datorprogrammet som den samarbetar med är gratis.
 
Toppen