• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Aftonbladet

F

F.d. 55488

Guest
Ett fenomen när vi är hemma är att vi inte kan läsa Aftonbladet på datorn. Loggar in, Aftonbladets översta rubriker dyker upp, försöker sen rulla ner, går ej, helt låst. Går inte heller att klicka bort sidan. Måste ta till Ctrl+Alt+Delete och logga ut och sen på nytt logga in. Detta sker likadant på våra båda datorer, både laptop och stationär. Däremot funkar det klanderfritt på mobilen?

Aftonbladet har mycket reklam både rörlig och fast, kan det va en orsak? Men varför funkar det då på mobilen? Kan märka detta fenomen även på andra hemsidor t.ex. Clas Ohlson.

Eftersom jag vet att det finns många duktiga människor i HBK, så är det kanske någon som sitter inne med en förklaring av detta och kanske t.o.m. en lösning av problemet. Vore i så fall mycket tacksamma.

Hälsningar Fy & Bi :):)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Aftonbladet

Aftonbladet har ibland någon dåligt skriven reklam de kör överst på sidan som får Safari i min iPad att bete sig likadant (hänga sig). Sällan det händer dock, men när det gör det så får man starta om och nästa gång snabba sig att scrolla ner eller vidare innan det illasinnade reklamfönstret tar kontrollen igen...
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Aftonbladet

Först satt jag och funderade vad som var problemet, sen kom jag på att jag har ju Adblock och Firefox. Ingen av mina tre helt olika datorer har strulat. (en XP och två Windows 7)
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: Aftonbladet

Har nu laddat hem Firefox och se det funkar. Kommer att använda detta fortsättningsvis istället för Explorer. Tack alla som bidragit med hjälp.
Fy & Bi :):)
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Aftonbladet

Jag har inte kunnat använda min stationära dator på länge. Det poppar upp reklam från alla sidor, uppifrån, nerifrån, från sidorna. När man läser något, kommer dessa j..a reklamsidor och blockerar. Hur kan någon tro att man köper något från dessa företag? Nu ska jag försöka med dessa tips jag fått här. Fungerar det inte, slänger jag ut skiten.
 

perskoglund

FD HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4533
Medlemskap
2023
Sv: Aftonbladet

Hej!
Jag känner igen just detta och jag har drabbats av det. Jag försökte allt för att få bort skiten. Till slut lyckades jag. Jag kör Firefox och gick in under hantera Tillägg, där bl.a Adblock ligger. Där finns ett tillägg som böjar på SS..... Jag kommer inte ihåg hela benämningen för jag tog bort det förra veckan. Men om du har tillägg där, så ser du att detta inte skall ligga där. Det är bara att ta bort det. Detta tillägg installerar sig själv, vet inte hur. Jag haft i Crome också, men lyckades inte ta bort det då och avinstallerade Crome.
Hälsningar
Per
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Aftonbladet

Jag har inte kunnat använda min stationära dator på länge. Det poppar upp reklam från alla sidor, uppifrån, nerifrån, från sidorna. När man läser något, kommer dessa j..a reklamsidor och blockerar. Hur kan någon tro att man köper något från dessa företag? Nu ska jag försöka med dessa tips jag fått här. Fungerar det inte, slänger jag ut skiten.

Det låter som du fått in någon typ av malware i pc'n :(

Ifall du inte redan använder motmedel,
Så rekommenderar jag starkt att du regelbundet kör ett eller båda dessa.
Båda dessa är bra och gratis, kom bara ihåg att uppdatera dem innan sök/städning.

Ladda ner Ad-Aware gratis

downloadsf.com

Det hjälper inte att byta webläsare ifall du fått in oönskad kod.
Jag skulle inte rek. Firefox för "normalsurfaren" långsammare, men med otroligt många tillägg, mer eller mindre avancerade.
Chrome eller Explorer är enklast och snabbast.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Aftonbladet

Hej

Det är präcis detta som gör at jag använder datorn mindre och mindre
- man orker inte:mad:
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Aftonbladet

Alternativet är att vara så försiktig vad man klickar på så rädslan förtar glädjen. Men ett komplett och uppdaterat antivirusprogram fixar det mesta, men löser inte allt, klicka "aldrig" på något som påstås vara gratis m.m.
 
Toppen