• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Den stora frågan! Hur flyttar man sina favoriter?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Den här kolossalt viktiga frågan dök upp i en annan tråd nyligen och eftersom många lämnar GPS:världen och går över till att navigera med paddor och plattor så uppstår problem vid flytten av alla favoriter som man lagt in i sina navigatorer, Garmin och TomTom m.fl.

Att lägga in post efter post går naturligtvis men det tar en evig tid!

Hur gör man för att flytta över hela bibban på en gång, i mitt fall från Garmin till iPad? Någon som vet? (Sjöberg jobbar frenetiskt med detta, det vet jag, men har tydligen inte kommit ända fram än.)

Jappe
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Den stora frågan! Hur flyttar man sina favoriter?

Vilken app använder du i iPad'en för navigation?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Den stora frågan! Hur flyttar man sina favoriter?

Poiviewern är kanske inte någon navigationsapp egentligen. Jag använder främst iGo Primo, ibland Sygic men den är så bråkig så jag har mer eller mindre förskjutit den!

Jappe
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Den stora frågan! Hur flyttar man sina favoriter?

Hmm.. Jag hoppades på att någon hjälte klev in på arenan här och talade om för oss nåt sånt här: Tryck si och tryck så och sen är det klart! :D

Nåja, de krångliga sättet med extrapoieditor som jag beskrev i den andra tråden fungerar, men det krävs program och gärna lite kunskap om programmet.

Nu har jag tittat i Garmin Express, ett program du kanske redan har?
Det finns en funktion där som ska kunna flytta favoriter mellan garmin-enheter, det kanske går att göra så fast att man plockar ur filen istället..
Det låter krångligt och jag vet inte om det fungerar, kanske med min klon av en garmin på en usb-sticka.. Krångligt så det räcker!

Basecamp eller dess föregångare Mapsource?
Du nämnde antalet 300 favoriter, jag tror det skulle gå fortare för mig att lägga in dem manuellt i Igo än att få igång och få något vettigt gjort i Basecamp, Mapsource kan jag inte alls.

mvh jocke
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Den stora frågan! Hur flyttar man sina favoriter?

Nya tider, strålande tider och nya utmaningar för IT-gubbarna i HBK!

Jag har varit inne och petat i applevärlden ett tag nu och låtit mig bli storligen imponerad av Poiviewer och iGo Primo men eftersom 'Sjöberg och Stact har hittat och gjort motsvarande android-appar tillgängliga för populasen så har jag bestämt mig för att lämna apple åt sitt öde och hädanefter låta mig styras runt i Europa med hjälp av Locus Pro och Sygic.

Problem! Att flytta över några hundra favoriter från en padda till en platta överstiger min horisont. :msn_dontknow:

Någon som vet hur man gör?

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Den stora frågan! Hur flyttar man sina favoriter?

Se om ikke Chrome på padda klarer å importere dine favoritter, la den så synce med din google konto. Da skulle de dukke opp i chrome på platta og pc også :D. Funker ikke dette så har Apple sperret internt i padda mot chrome :mad:
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Den stora frågan! Hur flyttar man sina favoriter?

Den här kolossalt viktiga frågan dök upp i en annan tråd nyligen och eftersom många lämnar GPS:världen och går över till att navigera med paddor och plattor så uppstår problem vid flytten av alla favoriter som man lagt in i sina navigatorer, Garmin och TomTom m.fl.

Att lägga in post efter post går naturligtvis men det tar en evig tid!

Hur gör man för att flytta över hela bibban på en gång, i mitt fall från Garmin till iPad? Någon som vet? (Sjöberg jobbar frenetiskt med detta, det vet jag, men har tydligen inte kommit ända fram än.)

Jappe

BaseCamp
a.jpg
1
b.jpg
2
c.jpg
3
d.jpg
4
e.jpg
5
f.jpg
6
g.jpg
7
Följ denna tråd för Garmin
//Arne B
 

Gert O.

FD HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022
Sv: Den stora frågan! Hur flyttar man sina favoriter?

Hej jag är väldigt dålig på det här mediet kan någon här svara mig på om jag använder min iPad som navigator via iGo Primo: finns det svensk text och viktigast: anvisningar med tal på svenska?
hälsn
Gert O
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Den stora frågan! Hur flyttar man sina favoriter?

All text och allt ljud kan ställas in på svenska, däremot är manualen på engelska med lättfattliga bilder. Manualen finns i appen.

image.jpg
 
Toppen