• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat tankmätare

rollet

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
10860
Medlemskap
2026
Jag har fått problem med tankmätaren i min husbil, den verkar nervös av sig den fladdrar mellan tom och full tank och emellanåt fungerar den som den ska.Finns det någon som haft liknande problem och isåfall vad kan det vara för fel

Wallströmarna

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
10403
Medlemskap
2027
Sv: Fiat tankmätare

På våran förrabil en fiat -00a fastnade nålen på tom om jag inte tankade innan varningslampan tändes. Så helt plötsligt funkade den igen tills nästa gång jag dröjde med tankningen. Tydligen ett fel som är känt på äldre Fiat.
>Blasse

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022

jag har en Fiat Ducato Dethleffs -00 och hade samma problem med min
jag tog upp tankarmaturen och ohm mätte den och den va riktig sen fick
jag tips på att det under instrumentpanel ligger det en liten låda förmodligen
en spänningsstabb till tankmätaren de var för ca 3 år sen så jag minns inte var men jag tror att de var någonstans omkring där radion sitter den lådan har en kontakt i ena ändan och det var oxid på kontaktstiften jag sprejade på oxide cjean enl bruksanvisning på burken från biltema art nummer 36-523 och nu har mätaren funkat.
De va inge kul å inte veta hur mycke soppa de va kvar så jag tankade stup i ett , jag har väl nån form av slutpåsoppafobi.
Hoppas de här kan hjälpa dej

F

F.d. 50340

Guest

Hej!
Hade samma problem, men det försvann sen jag börjat använda en dieseltillsats som jag köpte på Malte Månson AB i Skänninge. Jag köpte egentligen inte för det utan för att slippa alger i tanken! På köpet började även lampan som varnar för vatten i dieselfiltret att fungera...dvs.slockna! Den har lyst konstant trots nytt dieselfilter. Efter andra tankningen började allt fungera! Kan vara värt att prova!

Toppen