• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Markisproblem

Bosse bas

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
7246
Medlemskap
2024
Hej,
Jag har en Hobby 750 Toskana Exclusive 3.0 Alkochassie. Årsmodell 08.
När jag skall veva in markisen så kuggar det över och man måste ta hjälp av ngn att samtidigt skjuta in markisen. Jag törs nu inte använda den med risk för att den stannar i utfällt läge. Det blir ju problem att köra då. Kan ngn ge mig tips om vad jag skall göra.
/BOsse bas
 

Hobbyloj

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2024
Sv: Markisproblem

Det var ett par år sedan bytet så jag minns inte i detalj hur jag gjorde men det var inte så svårt.
Beställde delen hos Bossings i Linköping som i sin tur beställde från tillverkaren tror jag.
Lycka till!
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
581
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Sv: Markisproblem

Beskriv vart man köper och hur man byter...

Hej.

På Kama fritids hemsida finns det en flik som heter "Nedladdningar", om du klickar på den så hittar du reservdelskataloger både för Fiamma och Omnistor. Där finns sprängskisser på alla markiser och reservdelsnummer på det som kan behövas, sedan är det bara att beställa via Kama. Sprängskissen ger bra vägledning för själva bytet.

Mvh / Roland
 

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Markisproblem

Jag blir vansinnig! Varje gång jag vevat in markisen så får jag inte ur veven? Jo ckar fra o tillbaka tills jag inte orkar längre. Har fått ibland tejpa fast veven på karossen för att kunna köra vidare
. Har haft fyra husbilar tidigare, utan detta problem. Jag får spader! Finns det något knepför att få ut veven
 
Toppen