• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV tappar kanaler

F

F.d. 53498

Guest
I vår bil, en Burstner från 08 sitter en TV DMtech, jag tror att den oxå är från 08. Tv:n tappar kanalerna. Om jag har gjort en kanalsökning och hittat kanaler och stänger av TV:n så får jag göra en ny sökning när jag sätter på den igen. Jag får gå ända tillbaka till nyinstallation och sedan automatisk sökning.
Så här är det 9 ggr av tio, den 10 fungerar det som det skall. kanalerna finns kvar.

Jag frågade per telefon en serviceverkstad som inte kände till problemet men ville ha 500 kr för felsökning.

Någon som vet vad som kan vara felet? Någon som har/haft samma problem?
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: TV tappar kanaler

Absolut ingen ide att försöka börja reparera en 6 år gammal DMTech.

Köp en ny, men inte DMTech, de alla billiga märken blir man bara lessen av, se på alla trådar här på forumet. De finns bättre.

jyrki
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: TV tappar kanaler

Tack.

Den som lyder råd är klok sägs det. Jag skall lyda rådet och får väl i vart fall detta läge kalla mig klok.

Dessutom med din hjälp kan jag övertala min sambo om förträffligheten i det jag föreslagit för länge sedan.

Anders
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: TV tappar kanaler

Høres ut som dette er en TV som har kanalminne i en cmos-ram med batteribackup. Batteriet dødt og det var det, regner nesten med at det er loddet til kortet og ikke beregnet på å byttes :cool:. Er en elektronikkfrik så muligens en leter fram saken og skaffer et passende erstatningbatteri, men det er ikke en sak for alle. Det at den enkelte ganger fungerer bekrefter for meg teorien - batteriet tar litt ladning når tv står på lenge nok, men det holder ikke mange timer/dager før det er tomt igjen.
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: TV tappar kanaler

OK Knut. Så är det nog. Men jag kan inte fixa själv och jag får väl försöka hitta något nytt som inte är större än den vi har.

Förslag på BRA apparater tar jag gärna.
 
Toppen