• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

OnePlus One invitasjon til kjøp.

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Jeg har mottatt 3 slike invitasjoner som jeg vil gi bort. De som først sender meg en PM om dette får invitasjon tilbake i en PM. For litt info om denne litt spesielle telefonen gå inn på Home - OnePlus.net - invitasjonen gjelder 64GB utgaven i sort farge.
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag har en likadan telefon, Android kitekat. Stor skärm på 5.5 tum 3gb ram och 64 i minne. Sony 13 mp kamera och ett bra pris, ca 3100kr ink frakt.
Väldigt nöjd ännu så länge :)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Men ingen ting for en iPhone fan - for mange muligheter og ekte multitasking :rolleyes:
Noen vil finne det plagsomt at det har kommet 2 oppdateringer av OS i løpet av 2 mnd. Android 4.4.4 er det flere som har CM11 kan en og legge inn på endel topp Android telefoner, men med dette som standard er direkte uvanlig.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Har nå gitt bort alle 3 invitasjonene jeg har mottatt i denne omgangen.
 
M

MatsFo

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Tack Knut. Jag var en av dem som fick en invitation och vill bara tala om att de var otroligt snabba att leverera. Jag beställde i helgen från England och den fanns att hämta tisdag lunch.

Otroligt fin telefon är det också. Enda problemet är att jag behöver en till invite nu då jag behöver ytterligare en. Insåg nämligen att frun hade större nytta av en ny telefon än jag. Så hon fick den första :)

/Mats
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Du får gå med på forumet för oneplus, där finns en svensk forumdel och man får ställa sig i kö för att få en invite.:yes:
De verkar vara hyfsat lätt att få nu, jag hade svårt att bli av med mina tre som jag hade att ge bort men det gick till slut.

OnePlus One - OnePlus.net
 
M

MatsFo

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Tack, har gått in och kollat nu, och det verkar röra lite på sig där.

Hur lång tid från att ni köpte er telefon fick ni egna invites att använda?

/Mats
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag fick min lur i slutet av Juli, sista veckan, sen fick jag en invite i augusti och tre st för en vecka sen att ge bort.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Samme frekvens for meg, men det er nå snart slutt på invitasjonene - i løpet av oktober kommer en pre-order løsning hvor en bestiller og får beskjed om når den kan leveres. Invitasjon løsningen var noe de valgte for at ikke folk skulle plassere ordrer som tok måneder før leveranse. Nå er produksjonen kommet så godt i gang at de våger spranget over i en mer normal og ukontrolert leveranse situsjon.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

:D Jag har ju fått chansen tidigare men jag var inte riktigt mogen...

När den här tråden kom till började jag fundera igen, eftersom inte riktigt kunde bestämma mig så lät jag det vara och tänkte att andra kanske behöver en ny telefon mer än mig.
Idag fick jag äntligen pusselbitarna på plats och då bestämde jag mig för att det är en sån här telefon jag ska ha!
Eller,, det var väl egentligen som vanligt, min fru sa helt plötsligt så här: Köp telefonen! Det är ju den du vill ha!! Hon känner mig bättre än jag gör själv. :wink:

Så om det är någon av er som råkar ha en invitation kvar så är jag redo nu. :)

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Ordern lagd på en Sandstone Black 64 GB
Det var inga större bekymmer att få fram en invitation på den svenska delen av forumet, jag skickade två pm i går och någon ställde idag en fråga om fotboll där man skulle veta nåt om fotboll.

Jag fick napp på ett av mina pm men faktum är att jag grejade fotbollsfrågan och fick inviten därifrån, nu vet jag vem som har flest gula kort i premier league! Google är rätt bra ibland...

Lite mer än tretusen kronor fattigare sitter jag nu och väntar, beställde ett clear case samtidigt. Skärmskydden fanns tyvärr inte tillgängliga nu.

På ebay finns det ett skyddsglas som jag funderar på att köpa: Genuine Premium Tough Tempered Glass Screen Protector for Oneplusone Phone | eBay
Skärmskydd är tyvärr något jag måste leva med, det fungerar helt enkelt inte annars..

Konstaterar att en Oneplus 16gb är dyrare på ebay än en 64gb som köps med invite.

mvh jocke
 
M

MatsFo

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag fick min första invite av Knut här i förra veckan. Med den andra gjorde jag på samma sätt som du så jag fick den på ett dygn ungefär, fast jag hade det lite enklare.
Tråden med 2 invites hade legat ute ganska länge och han som erbjöd sina invites bad den som ville ha att skriva ett pm till honom med sin mailadress. Men alla skrev i alla fall i tråden att de ville ha en invite där.
Jag skrev inget i tråden, där jag hade varit 10-15:e person, utan jag pm:ade min e-mailadress och morgonen efter fick jag inviten.. Så lätt kan det vara om man läser instruktioner :). Detta var i lördags.

Så i morgon får jag min, har längtat efter den sedan frugan fick den första förra veckan, för den är verkligen väldigt fin och pris/prestanda är ju outstanding.

/Mats
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Selv valgte jeg flip-cover. Det gir en bra beskyttelse og fungerer greit i praksis.
Screen protector er det flere som lager - pris i USA fra $4 til rundt $50.
De dyreste er i tynnt spesialglass, normale i plasfolie koster melleom $10 og $15.

Har en ekstra på vei inn til vår datter - hun ønsket seg gult flip-cover, bra for jeg har det orange.

De fleste OPO på ebay er 16GB for kinesisk marked med Color OS preinstallert. Internasjonale utgaver kommer alle med Cyanogenmod.
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag ska börja med att tacka ännu en gång för att jag var en av dom som fick en "invite", jag beställde en sandstone 64gb. Precis en sån som min dotter tjatat hål i huvet på mig om att hon ville ha :mad:, när jag öppnar kartongen så säger hon, Gud vad den va stor... Den vill jag inte ha... :mad::mad::mad:Och själv står jag med en splitterny sonyz2, så ... Jag bjuder tillbaka, den är "4sale" 3k kostade den och 3 k kostar den nu... Klämmer och känner gör man hos mig i Göteborg (surte).
Kartong öppnad men inte ens startad. Skicka PM
 
M

MatsFo

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Trexplorer, hade det varit för 3 dagar sedan hade jag huggit direkt på telefonen...

Jag klarar inte av några skydd och cases alls, vet inte varför, det känns inte bra. Jag repar glasen lite, men har bara förlorat en telefon p.g.a. trasigt glas på 15 år, och det var i våras jag tappade min OPPO.

Men min fru vill ha ett flip-case och det är jag glad för eftersom vi fr.o.m. i morgon har likadana telefoner i samma färg. :)

/Mats
 
Toppen