• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Eländes elände

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det har tydligen "gått troll" i min pågående resa. Det första som hände var att jag fick ett missljud i höger framhjul, glapp i lagret som fixades på en liten verkstad i Celle. Efter detta skulle allt vara bra men, nej nu började generatorremmen slira vilket åtgärdades i Wurzburg. Nu är jag i Rothenburg o d Taube & nu lade den j...à navigatorn av (den hänger sig). Har försökt ALLA grejer som finns på TOMTOM's hemsida men icke att det hjälpt. Jag är starkt beroende av denna tingest & tänker köpa en ny TOMTOM här i Tyskland & frågan är bara VAR???
Kan någon skicka hit ett tips. Hade tänkt mej Caravan/Camping tror jag den heter. Ett snabbt svar skulle vara bra.

Bennie
 

larsc

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9398
Medlemskap
2024
Sv: Eländes elände

Hej
Du får åka till en Medimarkt eller Saturn och titta vad dom har.
Om du nu kan hitta till dom utan GPS.

Jag förmodar att du redan har provat att göra Reset på den genom att hitta det lilla hålet som är märkt med reset och trycka med ett gem eller annat litet föremål som går in i hålet.
/Lars
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Eländes elände

Det har tydligen "gått troll" i min pågående resa. Det första som hände var att jag fick ett missljud i höger framhjul, glapp i lagret som fixades på en liten verkstad i Celle. Efter detta skulle allt vara bra men, nej nu började generatorremmen slira vilket åtgärdades i Wurzburg. Nu är jag i Rothenburg o d Taube & nu lade den j...à navigatorn av (den hänger sig). Har försökt ALLA grejer som finns på TOMTOM's hemsida men icke att det hjälpt. Jag är starkt beroende av denna tingest & tänker köpa en ny TOMTOM här i Tyskland & frågan är bara VAR???
Kan någon skicka hit ett tips. Hade tänkt mej Caravan/Camping tror jag den heter. Ett snabbt svar skulle vara bra.

Bennie

Hej .jag har skrivit på HBK om att jag misstänker att TomTom skickar ut dödsstrålar när dom är ca 3 år gamla.Till frågan: Hur gammal är den döda TomTom.Har du köpt kartor eller andra erbjudande? Då kanske dom låter den leva längre. Min nästa GPS blir en Garmin.
 

stavgård

HBK Medlem
Inlägg
310
Kommun
Haninge
HBK-Nr
14919
Medlemskap
2026
Sv: Eländes elände

Hej Tom Tom har ett program som måste uppgraderas med en dator,men det kostar pengar.Min var lika dan,det blir dyrt i längden .:wideeyed:
 
Toppen