• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jippppiiiiiii HUSBIL

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Nu är husvagnen såld och en husbil har kommit till familjen, det bidde en Hymer av äldre modell, en 690 1995, i mycket bra skick, någon som har en sådan?
Har massor av tysk litteratur vilket jag är kass på.
Köpet blev en dag att minnas, vi sålde vår husvagn på måndagen, skulle ta flyget till Umeå och hämta Hymern tisdag morgon, sonen skulle hämta oss i Veddige och köra oss till Landvetter, när vi kom ut på morgonen halv åtta så såg jag att ytterlampan lyste på husvagnen, jag skall sköta uppställningen hade vi kommit överens om, så jag sprang in efter nycklarna för att släcka lampan, när jag öppnar dörren står ett par skor där och i sänen låg en inbottstjuv och sov, jag flög på honom med en gång och ropade till sonen att ringa polisen, väckte grannarna för att få hjälp att hålla tjyven kvar, nu började tiden bli knapp då ju vi skulle med flyget.
Men dom kom till slut och jag kunde överlämna honom till polisen, som tur var hade jag och frugan tömt husvagnen då ju den skulle säljas så det enda som han gjorde var att byta sönder låset.
Sedan flyg två och en halv timme till Umeå och 114 mil hem på två dar, men nu är vi här och har provcampat på Seglora i helgen.
Finns ju lite att fixa men det är bara kul.
Toppen att vara tillbaka i husbilsgänget igen.
Ha det gött.
MVH KEJO20 o INGER samt glada jycken BENJI
 
Toppen