• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mercedes 313 cdi LMC Liberty -01

F

F.d. 54179

Guest
Hej!

Vet inte om jag hinner få några svar på det här. Imorgon ska jag åka och kolla på en begagnad husbil från -01, en Mercedes 313 cdi med LMC Liberty påbyggnad. Den har gått 11 000 mil. Är det någon av er som har erfarenhet av denna modell?

Detta är första gången jag ska köpa husbil. Vad ska jag tänka på? Har läst här att man bör göra eget fukttest och vi ska få låna en sån grej man testar med men jag känner mig aningen osäker på att jag lyckas göra det rätt.:wideeyed:

Den ska vara vinterisolerad, hur kontrollerar jag att all isolering och uppvärmning är som den ska?

Tacksam för snabba svar!
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Mercedes 313 cdi LMC Liberty -01

För att kontrollera att värme och annat fungeraer så finns inget annat att gör än att be säljaren demonstrera och du kollar att det bli rvärme där det skall vara (vrid upp termostaten), spola i alla vattenkranar och kontrollera att vattnet fungerar (varm och kallt), kolla alla skåp, lukta,. Godta inen ursäkt att vattentanken är tom eller andra undanflykter för att förhindra en noggrann kontroll. Försök också att kontakta tidigare ägare och förhör dig om vad han/hon har att säga om bilen. Tänk också på att du kan bli betalningsskyldig för gamla förfallna parkeringsböter som avser husbilen.
Noggrannhet och sunt förnuft hjälper dig långt.
 
F

F.d. 54179

Guest
Sv: Mercedes 313 cdi LMC Liberty -01

Tack så mycket för ditt snabba svar! Väldigt bra tips, skulle garanterat missat en del av det där annars!
 
Toppen