• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma kommer med app

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Senast ändrad:

3Rapido

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
8017
Medlemskap
2024
Sv: Truma kommer med app

Ville testa appen, installerade.
Vekade ju bra.
Kul grej med nivelleringen, trodde jag... Det händer absolut ingenting när jag kommit så långt som till att jag ska välja mellan husvagn och husbil. Nada! Jag har testat både på min telefon och på min platta, samma resultat, nada!
Antingen är det handhavandefel, vilket jag inte tror, eller så fungerar inte appen, buggar eller vad det heter.
Någon annan som testat den?
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Truma kommer med app

Vill man bara ställa bilen i våg och har Iphone så finns denna app:
https://itunes.apple.com/de/app/iwomoset/id309010388?mt=8

Har installerat den, fungerar ganska bra men är en enkel sak utan finesser. Går bara att ändra mellan tyska och cm eller engelska och tum. Lägg den på den plats i bilen där den ska användas och tryck "reset" så är den inställd. Har dock inte testat den i strid. Kostar 15:-.
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Truma kommer med app

Vill man bara ställa bilen i våg och har Iphone så finns denna app:
https://itunes.apple.com/de/app/iwomoset/id309010388?mt=8

Har installerat den, fungerar ganska bra men är en enkel sak utan finesser. Går bara att ändra mellan tyska och cm eller engelska och tum. Lägg den på den plats i bilen där den ska användas och tryck "reset" så är den inställd. Har dock inte testat den i strid. Kostar 15:-.

Har man en nyare Iphone så finns det redan ett vattenpass med i telefonen som alltså är gratis:

1. Gå in i Kompass-appen
2. Svep ett steg åt höger
3. Bara att börja väga av

Hälsningar/Hike
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Truma kommer med app

Appen är väldigt buggig på min HTC One M7. Flera funktioner fungerar överhuvud taget inte, och appen går ej att stänga bl. a.
Hoppas på en snar uppdatering.
 
Toppen