• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var god vänta

carsten

HBK Medlem
Inlägg
980
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Efter att i dagar försökt kontakta diverse myndigheter, institutioner och företag kan jag bara säga fy f-n till alla dessa "var god vänta meddelande" eller du har just nu har 20 samtal före i kön och väntetiden beräknas till osv........

I mitt fall gällde det att få till stånd en komplettering i Registreringsbeviset för att kunna få en EasyGo+ och ännu har jag inte gått i land med uppgiften.
 
F

F.d. 50560

Guest
Sv: Var god vänta

Ett tips när man ringer myndighet. Testa om det är tex. 00 som slut siffra att ringa 01 el 02. då kommer man fotas till någon internt, troligtvis fel, men en hygglig person brukar koppla dig direkt till handläggare.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
980
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Var god vänta

Hurra - äntligen är jag i hamn - nu i eftermiddag kom så ett ok från EasyGo+ (Brobizz A/S) om att dem nu var nöjda med intyget från Hymer AG som bekräftade att bilen klassas som ett Euro IV - fordon, villkoret för att kunna få en EasyGo+ för fordon över 3, 5 ton.

Kämpar dock vidare med Transportstyrelsen för att få till stånd en ändring i Registreringsbeviset men det är banne mig trögt..........
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Var god vänta

Skicka ett vanligt brev till generaldirektören, med texten vänligen skicka detta vidare till den som "som har hand om det".

Nya regler säger att myndigheter skall ha en one-stop-shop, vilket betyder att man skall inte själv behöva söka upp den som kan svara etc. Den som primärt tar emot förfrågan har skydighet att skicka den vidare till rätt instans.

I detta fall räcker det med ett meddelande: "skick mig ett nytt registreringsbevis". Sen kan man syssla med dravel som MVH etc. om man är på det humören.
 
Toppen