• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tömning fyllning

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Tömning fyllning

Instämmer helt! Jag önskar även att de kommer med i Garminfilen, som t ex tömningsplatsen i Stockholm (där det är riktigt svårt att hitta någon) som nämndes i annan tråd.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Tömning fyllning

Det blir bra, hamnar de i ställplatslistan hamnar de i förlängningen även i garminfilen och i filerna till apparna.

Jag har en plats i Avesta med koordinater och bild någonstans i telefonen, stället i stockholm tror jag att jag kan ha koordinaterna till om ingen annan har bättre uppgifter.
Det finns även en tömning i Norrköping vid en mack som borde vara med, så om många vill bidra tror jag det blir bra. :)

Det finns en del tömningsplatser i olika trådar här i forumet, där kanske man skulle vaska fram de som finns.

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Tömning fyllning

Hej igen, hur går det för er?
Jag har bara sett en enda plats som kommit in än så länge och jag hade hoppats på fler.
Nog kan vi bättre än att bara skaka fram en plats? :):D

mvh jocke
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Sv: Tömning fyllning

858 har sett mitt förslag 6 st tyckte det var bra! Övriga har tydligen inga problem med att hitta vatten och toa tömningsställen!

Att vid behov under resan kunna söka fram platser för tömning, fyllning, gasolfyllning under egna rubriker med samma struktur som för husbilsplatser vore guld värt. Gärna under HBK Husbilsplatser för det är ju platser för behov...

Allt sådant går visserligen att utveckla hur långt som helst med gummiverkstäder, restauranger etc. men sådant är färskvara och blir besvärligt att underhålla.

Den nya platsen i Norrköping fick tillägget "/Tömmningsplats", tyvärr träffar inte sök på det sökordet varken med eller utan / kanske är det inte indexerat ännu.
RÄTTELSE: Tömmningsplats stavas Tömningsplats! :D

Ursäkta utvecklingen nedan den är lite vision, önskemål, fikonspråk och passning till webbarna... ;)

Våra basala behov vore fint att tillfredsställa med egna rubriker. Går det kanske att under rubriken "Tömning" etablera länkar till befintliga, registrerade rena tömningsplatser, ställplatser med tömning, Campingplatser med tömning om dom nu läggs in med all fakta som "Husbilsplatser". Det borde gå att göra dynamiskt genom uppslag i befintlig databas.

Risken är att det kräver strukturförändringar i de data som redan finns, jag har full förståelse för den insats som krävs men se det som en passning till framtiden. Det finns många eldsjälar som bygger egna lösningar med allt från Google maps till egna koordinatlistor, tänk om HBK kunde tillhandahålla en masterdatabas med nödvändiga fakta för att sedan kunna ta ut de som XML, kommaseparerat m.m. för vidare behandling. :)
 
Senast ändrad:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Tömning fyllning

Sökfunktionen fungerar utmärkt med ordet "Tömningsplats" men är beroende på att korrekt stavning. :)

Välj alternativet "Visa inlägg" så hittar man lättare inlägget, annars får man upp alla tråder som innehåller ordet.
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Sv: Tömning fyllning

Sökfunktionen fungerar utmärkt med ordet "Tömningsplats" men är beroende på att korrekt stavning. :)

Tack Gunnar!

Fort men fel alltså, det är lätt att stamma ibland - Då är det ju toppen att kunna söka på "Tömningsplats" och sedan se ortsnamn även om jag fortfarande tycker att möjligheten att kunna bläddra fram Tömningsplatser på samma sätt via region som Husbilsplatser vore fantastisk.

Passningen till framtiden kvarstår, vi har en fantastisk masterdata att erbjuda! Bara den nyttjas av rätt personer/organisationer på ett fair sätt...
 
Toppen