• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Min dröm är att fler Danskar, Norrmän & andra Europeer är med i klubben och bidrar med sina erfarenheter och är lite mer av "ambassadörer" för sina egna länder och dess turistnäring. Vi har några riktiga stjärnskott inom HBK (inklusive dig Bredo & Juan Norte), men känner ibland att vi (... och jag själv), lever i en egen "bubbla" och har svårt att greppa dagsläget om omvärlden utanför våra egna "väggar".

Reseberättelser är ofta skrivna av en Svensk själv som har fått utforska Europa på egen hand. Det skulle vara mycket trevligt att läsa en Norrman/Dansk/Tysk/Spanjor beskriva sin egen resa och upplevelser här i Sverige (en återblick på ställplatser, campingar och annat intressant), samt berätta hur dom har det själva...

Hoppas att ingen känner sig "stött" av min skrivelse, allt bygger på ren nyfikenhet på hur andra gör det och hur andra ser på vårt sätt att resonera...
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Tak :) for opfordringen Ranko.
Som tjenesteydende ambassadør, kan jeg tvivlsomt opfylde jobbet,
men som fri pionér og måske til inspiration for andre vil jeg fortsat gøre hvad jeg kan.
HBK forum er stedet som kan give teknisk inspiration og i særdeleshed også social gensidig forståelse omkring husdyr, rejser, lune historier o skoj, lyckönskningar, singlerne og meget mere.
Alt sammen emner som kan danne grundlag for et givende samvær på internettet uanset nationalitet.
Kun språk angst eller rädsla kan være et problem.

Måske kan der komme en ny tråd som hedder t.ex."Velkommen alle danskere til HBK".
Men hvordan ser en ny dansk med interess HBK forsiden ?
Den engelske model er her:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t18517/
(Logga ut - så ser du)

Jeg håber at kunne besøge Sverige inden for et år.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Din drøm Ranko, kan der være både for og imod af øvrige medlemmer.

Hvad mange HBK'ere, gør forum til indbydende,
- kan en eller få selvoptagne ødelægge på kort tid.
Det er træls.
Jeg tror dine pæne visioner har lange udsigter.
Måske var det gavnligt at lave en undersøgelse om medlemmer fra andre lande er velkomne og ikke tilsidesættes.
Har set meget af den slags siden 2007-01-01.
-------
Vad många HBK'ere, gör forum inbjudande,
- en eller några självupptagen kan förstöra på kort tid.
Det är tröttsamt.
Jag tror att din fina visioner får vänta på sig.
Kanske var det fördelaktigt att ha en undersökning om medlemmar från andra länder är välkomna och inte åsidosättas.
Har sett mycket av sådan sedan 2007-01-01.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Tack Bredo för dina kommentarer & synpunkter. Optimist som man är så hoppas jag verkligen på att vi blir fler medlemmar (från hela Europa) som sprider positiva vibbar & relevant information till varandra. Som du själv brukar skriva, "livet är för kort" & att det inte finns utrymme för onödigt "gnabb".
Själv bryr jag mig inte så mycket om stora "ego" här på HBK, alla har rätt att yttra sig som dom vill. Tack i alla fall för dina bidrag och att du fortfarande är med på banan sen 2007. Om 3 år ska vi fira din 10-års medlemskap med dina mycket entusiastiska insatser för klubben och dess medlemmar. Och tack för att du äntligen har börjat skriva på Danska, nu har polletten trillat ner då jag förstår obehindrat det mesta av vad du skriver : )
/din vän Ranko
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Siden jeg svarede med # 23, er jeg desværre blevet mødt med flere "kolde skuldre" eller forsøg på ignorering.
Det tager jeg som udtryk for at min iver, til at imødekomme dine ønsker Ranko, er negativt for flere.

Derfor kunne det være på sin plads', at vide om alle HBK medlemmer vil acceptere at udlændinge er velkomne.
Står det skrevet i HBK forum:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t22168/
- at ikke svenske ikke må forsætligt / avsiktligt ignoreres, diskrimineres eller lignende :confused::confused:

Der må jo være en årsag til at så få fra det øvrige Skandinavien, ikke deltager eller melder sig ind - gratis eller som betalende medlemmer.

Med de elendige og dyre fora som er i Danmark og Norge, er det indlysende at HBK kunne være et centrum - men nej, deltagelsen er yderst sparsom.
:(:(
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Bredo endelig kan vi to betrakte oss selv som spesielle :D:rolleyes:
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Tak :) for opfordringen Ranko.
Som tjenesteydende ambassadør, kan jeg tvivlsomt opfylde jobbet,
men som fri pionér og måske til inspiration for andre vil jeg fortsat gøre hvad jeg kan.
HBK forum er stedet som kan give teknisk inspiration og i særdeleshed også social gensidig forståelse omkring husdyr, rejser, lune historier o skoj, lyckönskningar, singlerne og meget mere.
Alt sammen emner som kan danne grundlag for et givende samvær på internettet uanset nationalitet.
Kun språk angst eller rädsla kan være et problem.

Måske kan der komme en ny tråd som hedder t.ex."Velkommen alle danskere til HBK".
Men hvordan ser en ny dansk med interess HBK forsiden ?
Den engelske model er her:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t18517/
(Logga ut - så ser du)

Jeg håber at kunne besøge Sverige inden for et år.

Beklager, jeg ønsker ikke at besøge Sverige af skræk for ignorering, forfølgelse og lignende som vel afspejles her ud fra politiske toner.

Ligeledes finder jeg det svært at deltage med udenlandske input hvis der er et ønske om mopning af udenlandske i dette forum.
HBK ledelsen har ikke ønsket stadfæstet,
at mopning af udlændinge ikke er ønsket i dette forum - trods min opfordring.

Så med mindre der er andre positive vinde i det ledende HBK,
må jeg nok stadig efter længere tids stand-by,
overgå til flokken af HBK interesseret efter mit medlemskabs ophør.

+ ref. #24 og #26 + + +
 
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Bredomobil, "släng dig i väggen" är ett uttryck som betyder ungefär att man inte ska överreagera och ta saker och ting för allvarligt. Jag känner mig lite skyldig här, för det var jag som använde just det uttrycket. Det var ett skämt i all vänskaplig mening och absolut inte ett påhopp.

Jag har haft stor glädje av dina skriverier, bl.a fick du mig att skaffa mig en tångampèremeter, en apparat som jag använder i stort sett dagligen. Dina antennfunderingar och tester har fått mig att försöka tränga in i den problematiken också, så ge inte upp för lätt, Bredomobil! Du behövs här!

Jag skulle sakna dig om försvann från forumet!

Jappe
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Bredo jag hoppas du vet att du överdriver nu... Vi är många som inte alls har problem med personer från andra länder. Vi har ju tex en norsk webbare, som vad jag vet inte känner alls som du.

Du är en rättfram person och då blir det alltid nån som tycker annorlunda oavsett vilket land man kommer ifrån, så jag tror att du fått det om bakfoten att det skulle handla om att du är dansk. Alla vi som sticker ut hakan får påhopp och så blir det med så många medlemmar och intresserade... Men det är ju en av sakerna som driver diskussionerna framåt... Jag har sagt det förr, ta inte åt dej, det är inte mot dej som person...
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Bredomobil. Trevligt att se att du bättrat dig på ditt yttersta och skriver på ett fullt begripligt nordiskt språk! Som jag skrivit förut så blir de googleöversättningar du presenterat tyvärr ofta så svårtolkade att åtminstone jag oftast fått ge upp, detta trots att jag är van att läsa även tämligen komplicerade texter på danska. Sannolikt ännu besvärligare för den som inte är van vid annat än svenska.
Men eftersom du tolkat och behandlat min tidigare vädjan om att skriva på ditt modersmål som påhopp och illvilja så har jag därefter avstått från att svara på eller kommentera dina inlägg. Men nu när du skriver begripligt så ser jag gärna fram mot fler inlägg!

aake
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Nu kanske det finns medlemmar som inte klarar Danska varken i tal eller text.

Tommy R
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Inte vill jag förbjuda dig att på egen hand pröva någon maskinöversättning.
Men trots att skillnaderna mellan vissa dialekter inom språken är betydligt större än mellan de nordiska språken så tror jag inte att varken Google eller någon annan kan bistå med hjälp där.

aake
 
F

F.d. 52929

Guest
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Vi kommer bli fler, mycket fler.

Genomsnittsåldern på husbilsägare är skyhög, med ett ganska svalt intresse för internet, dagens ungdomar vet ingenting annat än internet.


Sen är gubbar över 50 inte speciellt intresserade av att umgås på nätet, dom vaktar hellre TV´n.

Tack för den du.:twitcy::twitcy::twitcy:
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.739
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Men inte blir det bättre av Googlish-Svenska? Vill man så kan man, med både Danska och Norska. Det krävs bara lite extra jobb. :)
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

BredoMobil
...
Så med mindre der er andre positive vinde i det ledende HBK, må jeg nok stadig efter længere tids stand-by, overgå til flokken af HBK interesseret efter mit medlemskabs ophør.

Hej Bredo!
Nu vill jag inte höra mer om någon mobbing eller annat som inte stämmer med verkligheten. Ännu mindre om anledning till ditt utträde ur klubben ifall du inte har bättre ursäkt att komma med! Du kan inte vara "Intresserad", du ska vara en AKTIV medlem som du alltid har varit! Mitt 1:a äktenskap sprack på grund av dålig kommunikation och massor med missuppfattningar (så jag förstår dig på sätt och vis). Jag valde ändå att gifta om mig och den här gången satsade jag själv på bättre kommunikation & minimalt med missförstånd, vilket lyckades utöver förväntningar!

Mitt råd till dig är att ta gärna liten "break" om det känns bra, men stanna kvar och betala din avgift för nästa år. Ingen vet vad som händer imorgon och gårdagen har redan passerat.

Som jag skrev tidigare, många av oss är inte så duktiga på ämnen som du är så bra på t.ex. antenner, MHz, videokameror och det "elektriska" + annan teknik. Därför kan det vara svårt för många att återkoppla till dina kommentarer vilket har ingenting med mobbing att göra. Än idag vet jag inte med säkerhet vad jag ska köpa för antenn till min TV eller Internetanslutning. Det tar tid att mogna och kunna ge sig i större diskussioner med både dig och andra duktiga här på HBK. Om du försvinner då får jag aldrig någon hjälp från dig : (

Nej Bredo, nu kör vi vidare och tänker positivt. Får inte jag tag på bra antenn och "billig" Internet-abbonemang nästa år när vi ska ut och resa, då blir jag ofrivilligt utesluten ur "klubben" för icke betald medlemskap... : )))
 
Toppen