• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trådlösa hörlurar?

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
För att barnens filmtittande under färd inte ska störa så önskar jag trådlösa hörlurar, alltså två st. Har någon trådlösa hörlurar att rekommendera för husbil, som dessutom fungerar två samtidigt?
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Trådlösa hörlurar?

Du kanske redan har funderat igenom det och bestämt dig men jag tar mig ändå friheten att rekommendera vanliga lurar med sladd.
Det enda som behövs är en förlängningssladd, en y-splitt och 2 billiga lurar.

Inga dyra speciallurar som kan gå sönder när de slängs omkring, inga batterier som skall bytas och inga on/off knappar som skall kommas ihåg. Om en lur går sönder på resan så är det bara att kila in på närmsta butik och köpa en ny.

Just my 2 cents..:)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Trådlösa hörlurar?

Problemet är att jag inte kan ha sladdar hängande från TVn uppe i taket över passagerarplatsen fram, diagnonalt i alla led till sittplatserna på andra sidan husbilen rakt över mittgång och förarplats. Har redan gått sönder saker för att den enda kabel som legat på golvet har agerat snubbeltråd samt trasslat in sig i snurrstolarna när man behöver ta sig bak, vill slippa behöva ha två hörlurskablar tvärs över också att trassla in sig i. Så småningom lär jag nog dra både 12V, USB samt hörlursuttag permanent till alla sittplatser, men det är ett framtida projekt.

Lösa sladdar fungerar inte i vår husbil som TVn sitter i förhållande till sittplatserna, men tack för inputen. :)
 
Senast ändrad:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Trådlösa hörlurar?

Jag ska dra permanent kablage senare, när jag hittat tillräckligt snygga kontakter för permanent montering, men tills dess ska det bli trådlösa hörlurar. Erfarenheter eller tips på dylika sådana som går att använda två samtidigt, dvs en sändare och två mottagare är det jag vill ha.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Trådlösa hörlurar?

Har två lurar (Sennheiser) till en sändare här hemma. 230V naturligtvis, men det går ju ordna till bilen. Men lite bökigt är det eftersom sändaren också är laddningsstation så att man måste komma ihåg att byta lur så att båda laddas
En lur följer med vid köp, men en extralur gick köpa till som beställningsvara. Prylarna finns i Elgigantens sortiment.
Utmärkt ljud i lurarna.

aake
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Trådlösa hörlurar?

Jag har också Sennheiser här hemma (230 V) som kostar skjortan, det måste finnas billigare alternativ för småttingar som kanske inte är så varsamma med hanteringen. Ska kolla på nätet...
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Trådlösa hörlurar?

En sammenlignende test av forskjellige produkter:
Vi testar 9 trådlösa hörlurar: Tungt ljud utan sladd - M3
De testet bare en av 5 varianter fra Sennheiser!
Tror det er 170 modellen som passer best for dere, den nest billigste av de digitale:
Sennheiser RS170 - Trådlösa hörlurar med dockningsstation!
Ekstremvarianten er 220: Sennheiser Trådlösa Hörlurar RS220 - Hörlurar - Elgiganten
Billigste for flere lurar er RS160: Sennheiser RS160 - Trådlösa hörlurar med 20 meter räckvidd och god basåtergivning!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Trådlösa hörlurar?

Osäker om NetOnNet sändare fungerar till TV, titta även på Dustins SONY HWS-BTA2W BLUETOOTH SÄNDARE/-MOTTAGARE... Nu är min "söktid" slut och kan inte bidra mer just nu. Lycka till.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Trådlösa hörlurar?

Jeg ville være forsiktig med Bluetooth - de er oftest en sender og en mottaker om gangen. Minst 2 av Sennheiser sine digitale er spesifisert for opp til 4 hørlurer mot samme lydkilde - av recensionene ser det ut til at senderen helst skal kobles til line utgangen slik at de blir uavhengig av TV sin egen volumkontrol.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Trådlösa hörlurar?

Har du testat Philips-lurarna?

Ett krav som inte är uttalat men underförstått är att de ska vara användbara i husbilsmiljö, dvs sändaren måste gå att driva med 12V DC, och naturligtvis eventuell laddare om lurarna inte har utbytbara batterier.

Hittade Sony-lurarna nedan som jag funderar på då de är prisvärda, har sändare med 12V DC, lösa pennbatterier till lurarna, samt frekvenssändning så det borde fungera med två...eller finns där något jag förbisett eller missförstått? Någon som testat dem eller har motargument?

Sony MDR-RF810RK - Hemelektronik - CDON.COM
 
Toppen