• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Duschdörr

B

Bo Lindwall

Guest
Hej, vi fick vår husbil (ny) levererad i slutet av april, dvs vi har ägt den ca 3 månader. Och det blir inte mer om den jä... dörren skall skramla hela tiden. Dörren är av jalusityp elelr vd det nu kallas. Vi har ställt den öppen, vi har haft den stängd, tryckt in wettexdukar, inte f hjälper det. Kom gärna med tips, slägga har jag ....

Med vänlig hälsning
BoL
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Duschdörr

På endel biler med slike dører er et et band som en fester rundt døren når den er åpen. Er dette stramt nok pleier det å hjelpe - hadde selv slik dør i en Winnebago, og festet i lukket posisjon skramlet det infernalsk. Godt bardurnert i åpen tilstand ble det tyst. Uten barduneringen ble det riktig ille!
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Duschdörr

Det är väl att åka tillbaka till handlaren o klaga du har väl garanti ?? Skandal om det skall skramla i dörrar på en ny HB :confused:
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: Duschdörr

Jag är också ljudfascist , testa att hänga ett lakan över hela dörren.
I vår bil så har små självhäftande möbelpluttar ,antihalkdukar och kardborreband fått stå till tjänst.
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Sv: Duschdörr

Vi valde att helt montera bort duschdörrarna, ställa dem i förrådet och
ersätta dem med ett påkostat duschdraperi. Direkt blev det tyst som
ett stilla hav...

Vi har alltid uppfattat toalett/duschutrymmet som verligt rymligt även
tidigare men nu uppfattas det som markant ännu större, också när
man duschar. Tillåter ju större rörelsefrihet.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Duschdörr

Börjar undra om någon har köpt en ny husbil som inte haft något fel.
Det måste ha hänt ibland men det får vi ju inte reda på eftersom "hälsan tiger still".
:)
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Duschdörr

Börjar undra om någon har köpt en ny husbil som inte haft något fel.
Det måste ha hänt ibland men det får vi ju inte reda på eftersom "hälsan tiger still".
:)
Nästan i alla fall, täcklocket till bränslepåfyllningen fick vi byta ut då det inte låste ordentligt.
Annars har vi inte haft ett enda problem med vår N+B Arto -12 som vi nu snart kört 2 500 mil med. Emellanåt visar gråvattentankmätaren fel, den byter N+B i Polch i höst.
 
Toppen