• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobile life +

GöranG

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9877
Medlemskap
2024
Hej!

Vet ngn om hur man för platsangivelser från Mobile life + till IGO primo?

Mvh

Göran
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mobile life +

Hej!

Vet ngn om hur man för platsangivelser från Mobile life + till IGO primo?

Mvh
Göran

Tyvärr har inte Mobil Life + direktkoppling till iGO ännu trots påstötninger.
Det blir till att manuellt knappa in adress eller koordinater. iGO klarar koordinater med både grader och decimalt som tur är.
 

klingan

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
6635
Medlemskap
2024
Sv: Mobile life +

Har varit i kontakt med Mobile Life +.
Svaret är enligt nedan, antar att fler på forumet har försökt att få en uppdatering med IGO som alternativ GPS-PROG.

Pohl, Janine (jpohl@motorpresse.de)

[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Arial,sans-serif]Hello Lars-Olof,[/FONT][/FONT]

[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Arial,sans-serif]thank you for your mail and your suggestion to improve our app.[/FONT][/FONT]
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Arial,sans-serif]In contrast to Android, for Apple devices we have to program each interface to gps-programs. So it is a big work to offer several choices for route planners.[/FONT][/FONT]
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Arial,sans-serif]Therefore we decided to offer the most popular route planner apps to integrate.[/FONT][/FONT]

[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Arial,sans-serif]Thanks for unterstanding and have nice day,[/FONT][/FONT]
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Arial,sans-serif]Janine

Men ju fler som trycker på här från forumet desto större är chansen att dom ändrar sin inställning och inför även IGO som alternativ. Annars får vi leva med det och göra som knarrevik föreslår att lägga in kordinater manuellt eller kanske rentav köpa något av de GPS-alternativ som finns integrerat i Mobile Life +
/Klingan
[/FONT]
[/FONT]
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Mobile life +

För att göra det ännu enklare för mobile life att fixa det, kan man ju berätta för dem vad som krävs. Jag frågade igo i höstas och så här svarade de:
"The URL scheme for our app is igomyway://G47.498562;19.040910. The values after the G are the latitude and longitude respectively."

Därmed behöver de inte ens forska själva...

Och så klart skickade jag ett mail till i ärendet - har för mog att jag gjort det tidigare, men inte fått något svar.

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:

hbilgwo

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
8462
Medlemskap
2023
Sv: Mobile life +

Har fått ett svar från Janine Pohl, motorpresse.de (promobil). Hon kan tänka sig att implementera ett snittställe från "mobile life +" till iGO. Därför har hon nu skickat ärendet till sin utvecklingsavdelning.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mobile life +

Jag skickade också ett mail till Promobils redaktion på min allra bästa skoltyska!

Jappe
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Mobile life +

Jätteskoj om det funkar. Jag drog oxå iväg ett mail med app URLen. Kanske biter det ju fler som hör av sig! Tveka inte, maila du oxå! Hälsar Björn
 
Toppen