• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Camper 760LMT-D

F

F.d. 25808

Guest
Hej. Funderar på att köpa ny GPS. Är det någon som har någon erfarenhet av Garmin Camper 760LMT-D?
Göran
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Tycker den verkar funka bra. Har visserligen lite problem med Menyhanteringen, kommer från Navigon som jag tycker är mer logisk.
Har också notera en del konstiga vägval som inte min Navigon gjorde trots att dom har samma kartunderlag, men antar att det beror på att 760LMT-D tar hänsyn till vikt etc... och de uppgifterna är nog inte alltid att lita på i underlaget.
Jag har heller inte hittat något ställe att ange hastigheter, för att få tidskalkylerna att stämma lite bättre.
/Bertil
 
P

perprott

Guest
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Den är fantastiskt bra!
Köp den!
 
F

F.d. 53032

Guest
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Hej ,
Har också Garmin 760LMT-D och är nöjd men den har en defekt som man ska vara medveten om. Om husbilen väger över 3,5 ton och om man vill ställa in den vikten.

Skicka de nedanstående till Wexander men inte fått något svar.

Hej
Jag har tidigare i forumet tagit upp att Garmin 760 inte tar hänsyn till att husbilar, klass II bilar, har hastighets begränsning som vanliga personbilar. Navigator visar, vid inställning av vikten till 4t, högsta hastighet till 80km och larmade och det utan hänsyn till de begränsningar som är högre än för vägavsnittet t.ex 90, 100 eller 110.

Svaret från Garmin via Wexander var att jag ska ställa in navigatorn som Husbil och där efter ska varningarna för hastigheten 80 km och där över försvinna.

Jag kollade i helgen och min navigator är inställd som husbil med vikt 4 t och larmar för hastighet över 80 km.

Garmin´s information är fel ! Fråga är hur de ska komma tillrätta med problemet.??



Hälsningar
Anders o Anita
 

Jarmo å Åsa

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Håbo
HBK-Nr
7588
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Hej alla.

Jag har också en Garmin Camper 760LMT-D. Märkte också att den varnade i hastghet över 80 km/h. Min bil väger 5 t. Har ställt in alla vikter o höjder enligt bilen. Sen valde jag personbilsläget. I min värld så tror jag att den känner av vikt och höjd iaf enl de jag lagt in. Kan ha fel,har inte kört så mycke med den än. Men hastighet och tid blir rätt iaf. Ska ut i Europa i ngr veckor nu,så då ska jag testa ordentlig.

Trevlig sommar o kör försiktigt.:wink:

//Jarmo
 
F

F.d. 25451

Guest
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Hej!

Jag har samma problem med min HB som väger 3850 kg, kan inte heller få bort hastighetsvarningen....

I övrigt är jag mycket nöjd med enheten!

Hälsningar, Johan
 
F

F.d. 55464

Guest
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Vi är jättenöjda med den!
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Köpte en igår och den verkar bra. Fick dock köpa till ett sd kort för att kunna uppdatera kartorna till senaste version. Litet snålt med minne från början men 120 kr till vara ju inte så farligt. Synd att det är max 8gb som gäller.Gsmmal teknik tyvärr
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.872
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Hej!

Jag har samma problem med min HB som väger 3850 kg, kan inte heller få bort hastighetsvarningen....

I övrigt är jag mycket nöjd med enheten!

Hälsningar, Johan

Jag kom runt 80km/h-varningen genom att sätta vikten <3500kg i husbilsläget
Kör också med 16gb minneskort, funkar bra.
Köpte även Garmins blåtandsbackkamera, funkar suveränt, blixtsnabb.

Kan dock reta mig på att röstkomandot vaknar då och då av sig själv.
Vaknar dock aldrig när kameran är vald, brukar köra med den på, får ju ändå rösthänvisningarna, och bra att se ifall det häckar nåt litet fordon i baken.

Totalt är jag väldigt nöjd med enheten.
 
F

F.d. 8400

Guest
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Har också inhandlat en 760 + backkamera o gillar 7"-skärmen - bara provat i sverige än så länge men "so far so good". Däremot suger Garmins support som är rent undermålig. Hade tidigare en TomTom go camper and caravan som var o.k. + hade en lysande supportavdelning men höll på att bli galen på alla uppdateringarna som kom i tid o otid och som för det mesta var små fixar för systemet + fick in ngn bugg som ville uppdatera trots att den var gjord.
Har annars haft ett par Navigon men utan livstidskartor o hade probs med uppdateringen via datorn som krävde fast bredband + att det var dyrt och släpptes en gång per år. Blev inte spec imponerad av att en för flera år sedan nedlagd bensinmack fanns kvar o kanske inte så lustigt om man kör sista metrarna på bensinångorna... Ställde även till problem i Österike då den lurade upp mej på alpvägar som kändes smalare än bilen + fick fnatt i Munchen så vi irrade omkring rätt länge innan vi hittade ut.
Så, med facit i hand så känns Garmin som ett klokt val, dels p.g.a. den stora skärmen + integrerad backkamera
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.872
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Har precis kopplat upp min mot pc´n hemma 3uppdat. gick in smärtfritt.

Jag behöver tips, tänkte lägga in "HBK husbilsplatser" i 760´n.
Tänkte det skulle bli rätt på en gång.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.872
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Du finner lite matnyttigt här:http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/580129

Men jag jobbar på en uppdatering och jag blir nog klar i kväll eller under morgondagen, så vill du att det ska bli rätt så bör du avvakta en liten stund. :)

SUPERBRA, åker först sönd.morgon när jag går av sista nattskiftet.
Kan jag då finna dessa filer i tråden du länkade till?

Stort Tack// Peter
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Japp, om en stund kommer det nya filer i översta inlägget i den tråden, jag är nästan klar.

mvh jocke
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Jag har kört lite i Italien i år ock konstaterar att den inte har några vägnummer alls för Italien. Man pratar bara om vägarnas/gatornas namn vilket man ju sällan ha en aning om...
Nu är väl det troligen inte Navigatorns fel utan beror väl på kartmaterialet. Är det lika för alla Navigatorer tro?
 

berno

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
8166
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Hej har en själv, har även kopplat in backkamera till den, är nöjd med den.lycka till
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Har någon kört med 760 i Norge?

Backar är inte något problem men många vägar är smala och många har inte ens mötesplatser inom synhåll. Visserligen är trafiken gles på småvägarna men har man otur så möter man en annan stolle som kör där med sin husbil eller så kommer det en lastbil i full fart.

Så det vore guld värt om det här med husbilsbredden kom med vid ruttberäkningar i Norge.
 

per-inge

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
5944
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Har haft min Garmin Camper några veckor och är nöjd framförallt med den stora skärmen.
Hade förut en Garmin Nuvi 2460 med ungefär samma funktioner.
En försämring på Campern är att man inte kan ändra hastighetsvisningen om den inte stämmer med skyltarna på vägen.
På Nuvin tryckte man på hastighetsvisningen då pilar kom upp och man tryckte upp eller ner och kunde ställa in rätt hastighet som även sparades i minnet till nästa gång man körde sträckan.
Batteritiden är kort om man inte är uppkopplad.
 
Toppen