• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ipad air kartor och fäste

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Har skaffat mig en ipad air. Vad är den bästa navigationen att ladda ner och vad hittar jag ett fäste för den.

Någon som har bra tipps.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ipad air kartor och fäste

Den bästa navigeringsappen är iGO. Western Europe-versionen kostar under 300 kr.

Komplettera gärna med Mobil Life + och POIViewer. Den första är för ställplatssökning på kontinenten och den andra för att lägga in intressepunkter tex HBK husbilsplatser. Den senare har direktkoppling till iGO.
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Ipad air kartor och fäste

Det finns ju en som heter Europé Edition med 40 länder är inte den bättre än Western Europé Edition med 23 länder?
Vill kolla innan jag laddar ner.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25045

Guest
Sv: Ipad air kartor och fäste

Jag har Ram Mount funkar utmärkt o mkt stadig bara o välja ut ngt som passar en själv o bilen RAM Mount

Anders
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ipad air kartor och fäste

Det finns ju en som heter Europé Edition med 40 länder är inte den bättre än Western Europé Edition med 23 länder?
Vill kolla innan jag laddar ner.

Endast om du tänker resa i östländerna. En poäng är att Western Europe + Eastern Europe tillsammans kostar lika mycket som hela Europa.
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: Ipad air kartor och fäste

Men dom lägger sig inte på samma ställe utan i varsin map eller ?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ipad air kartor och fäste

Finns det campingplatser och ställplatser inlagda i Igo primo ?

Campingar men ej ställplatser, de lägger man i POIViewer tillsammans med andra intressepunkter. Tex HBK husbilsplatser, bara klicka på länken och POIViewer importerar dem direkt. Den har också direktkoppling för navigering med iGO.
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Ipad air kartor och fäste

Hej igen har nu laddat ner Igo primo. Du sa jag skulle ladda ner POIViewer-Manage your POI files är det den som kostar 28kr?
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Ipad air kartor och fäste

Det såg ut som den skulle kosta 28kr men jag behövde inte betala det funkade utan betalning gjorde jag fel månne?
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ipad air kartor och fäste

Nu räcker det med att klicka på den POI-fil som du vill ha, tex HBK husbilsplatser och Bordatlas fil som jag länkade till igår.

Sök POI på Google, det finns POI-filer för nästan allt. POIViewer klarar många filformat t.o.m. vissa zipfiler.
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Ipad air kartor och fäste

Vart hittar jag Bordatlas länk/fil? Jag vill ladda ner rätt grejor sådant som behövs i paddan behöver lite vägledning.
 
Senast ändrad:

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Ipad air kartor och fäste

Tack fungerade perfekt. Är nästa steg Mobile life+? Täcker den mera en Bordatlasen eller varför är den bra att ha?
 
Toppen