• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppdateringsproblem Garmin

F

F.d. 55503

Guest
Vår GPS Garmin dezl 760 LMT (inköpt förra året)har inte blivit använd sen i november. Nu när den skulle uppdateras via datorn så slår den av/på hela tiden.Texten:loading maps syns ibland och sen slocknar den.Den beter sig likadan även om den inte är inkopplad i datorn.Verkar som om den har 'hängt sig'.
Finns det någon som har haft samma problem?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.793
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: Uppdateringsproblem Garmin

Du skriver: inte blivit använd sen i novemb

Kan det være så enkelt, at den er løbet tør for strøm?

Prøv eventuelt at lade den op. Med nogle Garmin modeller kan det også gøres via USB kablet til PC-en.
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Uppdateringsproblem Garmin

Se i manual hur du hårdvaruresettar den. Oftast finns ett litet hål som man ska trycka in med gem e.d. På vår är det däremot att hålla i knappen över 10s. Lycka till!
 
F

F.d. 55503

Guest
Sv: Uppdateringsproblem Garmin

Supporten har tyvärr stängt under helgerna, får ringa på måndag.Tack!
 
F

F.d. 55503

Guest
Sv: Uppdateringsproblem Garmin

Blir tyvärr ingen skillnad efter laddning :mad:
 
F

F.d. 55503

Guest
Sv: Uppdateringsproblem Garmin

Blir ingen skillnad efter att ha resettat den...
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Uppdateringsproblem Garmin

Prova att uppdatera via Garmin Express. Borde finnas någon systemuppdatering sedan november?
 

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: Uppdateringsproblem Garmin

:)Hei.
Garmin kom med en stor oppdatering for dezl 760 i desember 2013.
Den ga oss en helt "ny" kartplotter.

Lykke til:)

Hilsen Regent.
 

alflen

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
5692
Medlemskap
2024
Sv: Uppdateringsproblem Garmin

SStarta din garmin när garmin syns på skärmen sätt fingret nere i högra hörnet
En meny kommer upp på skärmen välj återställ till fabriksinstälning.
Lycka till
Mvh Lennart
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.047
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Uppdateringsproblem Garmin

Till Jarnis,

Vi råkade ut för exakt samma fenomen i Benidorm för en månad sedan med vår Garmin 3597 när vi skulle påbörja vår hemresa till Sverige efter vår övervintring.

Hade kontakt med Garmin support i Sverige och fick all den hjälp man kan förvänta, men dock utan positivt resultat. Blev bl.a. tipsad om att trycka nere i högra hörnet på skärmen men inte ens det hjälpte.

Köpte därför en ny Garmin på Carrefour varuhuset i Benidorm och den har fungerat klanderfritt under hemresan till Sverige som avslutades i förrgår.

Kommer att lämna in 3597:an på måndag i Strängnäs där vi köpte den för att få den "kry" igen - enligt Garmin är det säkert ett mjukvarufel som måste åtgärdas av folk som kan dyligt på Gramin.

I övrigt är vi mycket nöjda med Garmin (efter att ha använt Tom-Tom i ett antal år).
 
F

F.d. 55503

Guest
Sv: Uppdateringsproblem Garmin

Tusen tack för alla goda tips! Vi pratade med Garmins support imorse och trots deras goda hjälp så kunde de inte få vår GPS att 'piggna' till.Supporten trodde ev att den skulle bytas ut.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.047
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Uppdateringsproblem Garmin

Till Jarnis,

Återkommer med besked om vad som hände med vår Garmin 3597, som helt plötsligt slutade att fungera för oss nere i Spanien nu i vår och det trots att den inte ens var ett år gammal.

Vid hemkomsten till Sverige lämnade vi ju in den på El Giganten i Strängnäs (där vi köpt den) och i förra veckan hörde dom av sig via ett SMS och meddelade att vi kunde hämta vår Garmin.

Det visade sig att den inte gick att laga, så vi fick en helt ny Garmin 3597 men dock ingen info om vad som hänt med den som slutade fungera.

Fick du också en ny eller gick din att laga och i så fall, vad var det för fel på den ?
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Sv: Uppdateringsproblem Garmin

Råkade ut för samma sak efter uppdatering
Hängde sig när kartor skall laddas.
Lösning är att ha laddningen på under uppstarten
/Thomas
 
F

F.d. 53032

Guest
Sv: Uppdateringsproblem Garmin

Hej
Jag har en 3790 som jag skulle uppdatera. Den hängde sig och slutade fungera när den kom till "läser in kartor" i uppstartningsfasen. Har varit i kontakt men Garmin support. Ficktips om hur jag skulle göra tex "tryck i nedre högra hörnet när du startar". Trotts stor envishet har jag inte fått någon ordning på navigatorn. Förutom att den starta upp vid något tillfälle men då men en US programvara. Som väl va så lyckades jag få en kopia på mina personliga POIs vid ett av dessa tillfällen.
Den har nu förpassats till skrotlådan.


Anders
 
Toppen