• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ugglarp ställplatsen igen!

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Förra året vågade vi inte sova över på den lilla grus/sand parkeringen vid hundbadet.
Tänkte åka dit och Sova en natt i helgen med hund o fru, blev varnad av en husbilåkare att inte ligga över där utan ta in på campingen för 230 kr.
Är det verkligen så illa där att befolkning och camping ägare jag bort folk från hundbadplatsens parkering, som är angiven som en ställplats?.

Om det är sant så är det lite sjukt att man inte kan ligga en natt där för det stör ju ingen!
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Ugglarp ställplatsen igen!

Förra året vågade vi inte sova över på den lilla grus/sand parkeringen vid hundbadet.
Tänkte åka dit och Sova en natt i helgen med hund o fru, blev varnad av en husbilåkare att inte ligga över där utan ta in på campingen för 230 kr.
Är det verkligen så illa där att befolkning och camping ägare jag bort folk från hundbadplatsens parkering, som är angiven som en ställplats?.

Om det är sant så är det lite sjukt att man inte kan ligga en natt där för det stör ju ingen!

Det har kommit upp skyltar som förbjuder husbil / husvagn 22-06.
Dock finns det en parkering strax norr om campingen som inte är skyltad ( det var så sent i höstas).
Tyvärr så är det här en ökande trend i kustregionerna med nattparkeringsförbud, det bör nog göras en hel del strykningar i ställplatslistan där det det råder nattparkeringsförbud.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Ugglarp ställplatsen igen!

Våra grannar hyrde en stuga på ugglarp camping, de ville att vi skulle komma dit så vi åkte till campingen för att sova 1 natt.
Tycker inte att campingen är husbilsvänlig precis, en natt 350 kr, platsen jag fick vara så brant, mina 17cm höga klossar hjälpte inte..
HUr tänker dom ?? vara bra sugen på att åka nere till hundbadet och lägga mig i bara protest!
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Ugglarp ställplatsen igen!

Stig, om ni kommer till en sådan plats som är ändrad mot vad det står i ställplatslistan medela gärna via kontakta oss så ändrar webb detta.
Olle.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Ugglarp ställplatsen igen!

Stig, om ni kommer till en sådan plats som är ändrad mot vad det står i ställplatslistan medela gärna via kontakta oss så ändrar webb detta.
Olle.

Ugglarp / hundbadet, är meddelat och ändringen är även införd.

Dock har jag även sett ett flertal tidigare användbara platser som nu är förbudsskyltade i olika former.
Problemet är bara att jag sett flera på samma gång och kan då inte återge exakt vad som står på varje skylt och för att undvika att ge ev felaktig information så väntar jag med meddelandet tills jag passerar igen och kan skriva ner det.

Sen tycker jag nog personligen att platser som fått nattparkeringsförbud helt skall plockas bort från ställplatslistan.
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Ugglarp ställplatsen igen!

Tack Stig jag vidarebefodrar ditt förslag.
Olle.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Ugglarp ställplatsen igen!

Ugglarp / hundbadet, är meddelat och ändringen är även införd.

Dock har jag även sett ett flertal tidigare användbara platser som nu är förbudsskyltade i olika former.
Problemet är bara att jag sett flera på samma gång och kan då inte återge exakt vad som står på varje skylt och för att undvika att ge ev felaktig information så väntar jag med meddelandet tills jag passerar igen och kan skriva ner det.

Sen tycker jag nog personligen att platser som fått nattparkeringsförbud helt skall plockas bort från ställplatslistan.

Kan bara instämma , om man kommer körande på kvällen och tror att man valt ett bra ställplatsalternativ för natten så finns det inte mycket mer irriterande än att finna platsen oanvändbar. Bara att plocka bort!
 
Toppen