• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigon

NORKEN

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
UpplandsVäsby
HBK-Nr
11487
Medlemskap
2024
Har laddat ned Navigon Europe till min IPAD. Under rubriken "köp inuti app" ska det finnas ADAC camping men den finns inte där. Förargligt, för det var den jag var ute efter. Är det någon som vet vad jag gjort för fel?
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Navigon

Har laddat ned Navigon Europe till min IPAD. Under rubriken "köp inuti app" ska det finnas ADAC camping men den finns inte där. Förargligt, för det var den jag var ute efter. Är det någon som vet vad jag gjort för fel?

Du borde ha en "varuvagn" längst ner på startsidan, klickar du på den ska det komma upp en lång lista med tillval som kan köpas, jag kör android, men det borde väl se likadant ut i ios. (?)
Omstart av paddan kanske hjälper (?)
Har du tankat ner kartorna, och startat om appen ?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Navigon

Har laddat ned Navigon Europe till min IPAD. Under rubriken "köp inuti app" ska det finnas ADAC camping men den finns inte där. Förargligt, för det var den jag var ute efter. Är det någon som vet vad jag gjort för fel?

Jag installerade ADAC för rätt många år sedan, filen är från 2010 och var borttagen från tilläggen ett tag. Varför den åter kommit dit vet jag inte men idag finns det appar som kan ersätta ADACs tillägg som tex Mobil Life + och POIviewer vilka har direktkoppling till bl.a. Navigon.

Jag har en känsla av att Garmin brister i underhållet av Navigon och att ADACs gamla fil finns med av misstag, annars hde de antagligen döpt om den.

image.jpg
 

NORKEN

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
UpplandsVäsby
HBK-Nr
11487
Medlemskap
2024
Sv: Navigon

Jo, jag har tankat ner kartorna och startat om IPAD:en. I appstore finns det 10 tillägg redovisade för Navigon. När jag installerat appen återstår det bara 6 st, bl a saknades ADAC camping.
 

NORKEN

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
UpplandsVäsby
HBK-Nr
11487
Medlemskap
2024
Sv: Navigon

Det är ju förargligt att man måste köpa appen för att få reda på att det saknas tillägg. Det är nog som du skriver att de slarvar med underhållet.
 
Toppen