• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tack "ullareds"Boris

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Förr förra sommaren mailade jag Boris om önskemål att få en inhägnad hundrastgård vid campingen. Där hundarna kunde springa lösa och träffa andra hundar. Nu när vi kom dit fick vi se att en sådan hade ställts iordning, bakom butiken. Toppen tycker jag trots att vi numera inte har någon hund.
Tack Boris.
Mvh Gunilla
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Tack "ullareds"Boris

Tanken er jo god og initiativet likeså!.
Men, å slippe hunder, oftest ukjente for hverandre inn i en hundegård, kan ødelegge en hund for livet. Det er nok at ett individ avviker fra normalen, og gjør uheldige utfall, så kan de andre hundenes skepsis for artsfrender resten av livet ødelegges, og man får tilbake en ødelagt hund.

Jeg ville aldri slippe min hund i en slik hundegård. Da er en halvtimes eier/hund tur å foretrekke, og så å legge hunden i buret i husbilen, og vi går og shopper i 4-5 timer.
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Tack "ullareds"Boris

Menar inte att hundar som inte känner varandra ska släppas fritt. Tänkte på att många har en eller flera hundar som kan få lite frihet. Då jag skrev mailet hade vi en hund Nalle som gärna ville springa runt utan koppel en stund varje dag. Sen hade vi flera vänner med hund som kände Nalle väl inga problem att dom lekte tillsammans. Nu är vår älskade Nalle borta men hoppas en del får glädje av hundgården i alla fall.
Gunilla
 
Toppen