• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera med wireless?

boerse

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2024
Letar efter backkameror med wirelessuppkoppling. Använder idag min iPad som Navigator och display till en kamera i hästtransporten för att övervaka hästen med en GoPro 3 kamera och det fungerar strålande. Kan i ofs sätta en GoPro som backkamera med som sagt letar efter en som är designad för detta.

Tacksam för tips
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Backkamera med wireless?

Ett alternativ som egentligen är en dashkamera är Blackvue 500 som har WiFi och där videon kan ses med din iPad. Har HD 1080, min kostade 265 $ på Ebay komplett med minneskort. Strömförsörjning 12 V fordras.

Inget för utomhusplacering dock.

image.jpg
 

boerse

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera med wireless?

Snyggt! Ung lika som min GoPro 3 men den har jag ett vattentät hus till. Borde finnas kameror som designade för att sitta ute med 12 v..
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Backkamera med wireless?

En mulighet er å benytter et wifi overvåkningkamera med vanntett hus. Det finnes slike som går på 12V. Fordelen er null störning i forhold til analoge trådløse backkamera.

Har selv for kort tid siden utstyrt en Thule hest-transport med 2 analoge kamera med felles monitor. Stadige størninger er en plage, ellers er det greit å ett kamera som viser hestene og et som viser trafikken bak transporten.
 
Toppen