• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att tänka på vid resa med djur till och från andra länder.

Marshal

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10829
Medlemskap
2024
Det finns många gamla inlägg hos HBK vad det gäller bestämmelser vid införsel och utförsel av djur till olika länder, som inte stämmer längre.

Tyvärr är det ju så att dessa bestämmelser ändras då och då och för att inga missförstånd ska uppstå och att ni ska råka illa ut vid hemsresan vill jag rekommendera er alla att gå in på Jordbruksverket hemsida och läsa i god tid innan er avresa vad som gäller Resa med hundar, katter och illrar till annat EU-land - Jordbruksverket [NS4 version]

Är ni det minsta osäker så gå också in på respektive lands Jordbruksverk eller ambassad för det land ni tänkt att besöka.
 

Faran

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2024
Sv: Att tänka på vid resa med djur till och från andra länder.

Håller med, men det är inte så lätt att förstå vad det står på franska o spanska .Man kan ringa ambassaderna också för att få besked.
Apropå det; någon som vet om Frankrike o Spanien kräver intyg på att rabiesvaccineringen har tagit. Alltså att hunden har tillräckligt många titrar.
Har man gjort vaccineringen för flera år sedan har ni fått ett sådant, men vi har ny valp därför undrar vi.
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Att tänka på vid resa med djur till och från andra länder.

När det gäller Frankrike, så finns inte det kravet som jag förstått det.
 
Toppen