• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kommunikation

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Nätet!

Äntligen!! Till slut så fick vanligt folk utanför de politiska, finansiella och militära kretsarna en möjlighet att kommunicera worldwide utan inskränkningar! The "ordinary people" gavs en möjlighet att "kommunicera" över gränser, utstakade av "överheten", hävdvunna sådana! INTERNET kom, "stulen" från "härskarna"!

Idag ser vi mönstret igen! Nätet solkas av krämarna. Överheten förnekar sig inte! Girigheten firar triumfer som vanligt och som den alltid har gjort på denna Jord.

Det globala nätet, tillgängligt för alla, låter sig dock inte stoppas hur länge som helst! Darra månde härskarnas skara!

En liten revolutionär tanke bara i all enkelhet, plötsligt uppkommen på sen nattvandring från baren.

Jappe

PS! Glistrup har nog rätt! Ingen normalt funtad person oavsett klädsel och/eller utrustning dödar sina medmänniskor bara för att de har råkat födas på "fel" sida av en gräns som överheten stakade ut för länge sedan!

Tankar i natten bara, födda ur eller i rabulismens "trånga gångar".

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kommunikation

Putin har hamnat i kapitalismens garn! När han börjar skramla med nattståndna militära maktmedel så faller börserna, även den ryska och då blir hans oligarkkompisar sura på honom!

Dilemma, nytt sådant! Intressant!

Jappe

PS. Av upphovsrättsliga skäl kan jag inte se alla svenska TV-program utomlands på datorn trots att jag har svenskt pass. Futtigt!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Kommunikation

Putin har hamnat i kapitalismens garn! När han börjar skramla med nattståndna militära maktmedel så faller börserna, även den ryska och då blir hans obligarkkompisar sura på honom!

Dilemma, nytt sådant! Intressant!

Jappe

PS. Av upphovsrättsliga skäl kan jag inte se alla svenska TV-program utomlands på datorn trots att jag har svenskt pass. Futtigt!

Jodå, det kan Du via en vpn-tunnel men det brukar kosta ca. 50 kr/mån.
Ett ex. är Cyberghost som fungerar riktigt bra.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Kommunikation

Jappe

PS. Av upphovsrättsliga skäl kan jag inte se alla svenska TV-program utomlands på datorn trots att jag har svenskt pass. Futtigt!

Det är inte passet som avgör om du får se. Det är tv-licensen... Och du behöver vistas i Sverige. Även personer utan svenskt pass kan se tv i sverige.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kommunikation

Envetet vandrar jag i "dödsskuggans dal"! Kommuniserandet med människor från alla håll fungerar utmärkt på alla möjliga språk, men, MEN NEVER TOUCH (IFRÅGASÄTT) GREAT BRITAIN! Kolonialismfilosofin lever kvar på en liten (rather) ö utanför Danmark, westwards!

Why?

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kommunikation

Campingiseringen har slagit till med full kraft! Då blir det så här. Men nu sticker jag snart härifrån. Sommarvärme ända upp till franska gränsen. I Murcia ska det bli 27 grader idag. Det börjar bli lite väl varmt här nere!

Havrevälling? Det trodde jag var mat för hästar!

Jappe
 
Toppen