• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stattena Gasolstation i Helsingborg

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
ALDRIG MER Stattena Gasolstation i Helsingborg !!

Jag skulle installera en fast gasoltub i HB. Det närmaste för mig var Helsingborg. (2x10 mil)
Ringer och får pris samt att de skall ställa undan en till mig. Kommer om två dagar och hämtar grejorna.
Väl på plats saknas anslutningen och långa skruvar. Kom överens om att de skulle skicka det på em.
Fick inga dagen efter (fredag) ej heller på måndagen. På tisdagen kom anslutningen men inga skruvar!!.
Påminde de också om jag ville ha ett riktigt kvitto och inte bara ett kortköpskvitto. Där står ju inte vad det är.
Mail och telefon.
Ytterligare en dag och nu kom skruvarna.

Dags för montage. Borra hål, skruva fast flaskan och anslöt inkommande slang.
Tar nu bort skyddshatten för utgående gas.
DET ÄR INTE SAMMA KOPPLING!!!!
Jag frågade speciellt när jag var på plats - ÄR NU ALLT MED? bara att ansluta? JA!
Ringer igen och får till svar, jo men det är ju en tysk flaska så du måste ha en adapter.
Skicka en sådan då och glöm inte kvittot som jag skulle ha på inköpet.
Kom ingen dagen efter. utan nästa dag
HÖR NU OCH HÄPNA!!
En begagnad adapter som de ville jag skulle betala fullt pris för, 185 kr.

och fortfarande inget kvitto.
Tänk på att det finns oseriösa firmor när ni handlar
Adapter: http://www.fritidstillbehor.se/varm...tiler/tillbehor/mellankoppling-m-inv.-gan.php

:mad::mad::mad::mad::mad::mad:
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: ALDRIG MER Stattena Gasolstation i Helsingborg

Så olika man kan uppleva en leverantör.

Hade beställt tid igår klockan 15.00, vi kom dit itid, lämnade bilnycklarna och kom tillbaka 16.30 och då var det installerat och klart. Snygg installation.

Priset var 3400 kr för flaskan, installationsmaterial, 3 adaptrar och installation. Helt ok pris tycker jag..... och allt fungerar i vårt fall.

Man löste också in den P11 som blev över och för den fick vi 250 kr.
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: ALDRIG MER Stattena Gasolstation i Helsingborg

Låter bra, Men varför då strula till det så istället för att vara ärlig. Skickar idag du har det i morgon. ALLT
Jag kan kanske köpa att det blev någon miss att inte hade allt hemma och då skicka det.
Men inte detta.
Ser nu också att den begagnade adaptern saknar packning.

Har precis varit i Svedala SkåneCamp och köpt en ny adapter 149:-
Tack för den Televerket.
 
F

F.d. 16355

Guest
Sv: ALDRIG MER Stattena Gasolstation i Helsingborg

Har just varit där och jag måste säga att du överreagerar. Verkligen bra service och trevlig personal.
Kan förstå att man blir besviken när allt inte klaffar, men tyska tuber är ju inte så vanliga i Sverige och fel gör vi alla ibland. Misstänker att du inte hade sagt till om att du sinkade och körde billiga Tyska tuber. Så du får skylla dig själv.

Lugna ner dig ett snäpp så mår själv du bättre !!

Trodde först du hade något allvarligt att komma med.
 

fritidsbonden

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2024
Sv: Stattena Gasolstation i Helsingborg

Dåligt morgonhumör ?
icon12.gif
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: ALDRIG MER Stattena Gasolstation i Helsingborg

Har just varit där och jag måste säga att du överreagerar. Verkligen bra service och trevlig personal.
Kan förstå att man blir besviken när allt inte klaffar, men tyska tuber är ju inte så vanliga i Sverige och fel gör vi alla ibland. Misstänker att du inte hade sagt till om att du sinkade och körde billiga Tyska tuber. Så du får skylla dig själv.

Lugna ner dig ett snäpp så mår själv du bättre !!

Trodde först du hade något allvarligt att komma med.

Nu utgår jag ifs att Viggoboy kommer att svara dig men det ända du tillför här är att du bevisar att du inte vet vad du pratar om, samtliga tankflaskor som de monterar är det tyskkoppling på.
 
Toppen