• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vintertäcke

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Dragkedjorna är av förtältstyp. Där är sytt fast en skyddande "slå"(tygbit) över och under dragkedjan så att snön inte ska kunna tränga in till dragkedjan.
Hjulia

Hej! Har Du någon bild på hur det blev? Ser att Esbjörn funderar på kardborreband. Det fungerar tyvärr inte då snö, kyla och vind frestar på ett täcke som är så pass formsytt som dessa är.
//Kjell
 
F

F.d. 53676

Guest
Sv: Vintertäcke

Tar och öppnar denna tråd igen då jag precis köpt mig husbil och behöver ett vintertäcke. Verkar vara Matti som man ska köpa av. Eller har det kommit något bättre alternativ? Undrar också om det finns någon typ av invändigt isoleringstäcke mellan bodel och bildel?
 

oskobe

HBK Medlem
Inlägg
437
Kommun
Österåker
HBK-Nr
12585
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Använder det finska och är fortfarande mycket nöjd. Enkelt att sätta dit. Tar max 30 sek. Om det inte blåser räcker det att fästa i dörrarna.

Ps vikar bara ihop mitt till sommaren. Stoppar in det i garaget ovikt. Det är annars det som tar lite tid.

Har en argos 747 med mellanvägg. Bedömer att vi spara energi med täcket men framförallt är det jobbigt med is på insidan av fönstret utan täcke. Man slipper ju skrapa ute också. Vi är ju 5 st som avger fukt i bilen.
 
Senast ändrad:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Tar och öppnar denna tråd igen då jag precis köpt mig husbil och behöver ett vintertäcke. Verkar vara Matti som man ska köpa av. Eller har det kommit något bättre alternativ? Undrar också om det finns någon typ av invändigt isoleringstäcke mellan bodel och bildel?

Med enbart positiva kommentarer från ägare till alla typer av husbilar är det finska modellanpassade täcket sannolikt det bästa som finns på marknaden, skulle jag tro!?
//Kjell
 
F

F.d. 53676

Guest
Sv: Vintertäcke

Ja, det verkar onekligen så. Därför har jag precis beställt ett jag också.
 
Toppen