• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatsappar

J

Jarn

Guest
Sv: Ställplatsappar

Jag tycker att det verkar som om den inte är riktigt färdig för Android ännu.
Ser man på Knarreviks bilder, så är de inte så detaljerade på mina Android (Samsung S4 och Asus platta).
T.ex efter uppdatering så får jag inget meddelande att det är klart, utan den bara slutar uppdatera.
Inte heller funkar kopplingen till Sygic speciellt bra. Hittar jag en Stellplats och sedan trycker att jag vill dit, då startar Sygic, men säger att ingen adress inmatad och ingen navigering sker.
Jag tror de får jobba med Android versionen ett tag, så den blir lika bra som för I-produkterna.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ställplatsappar

Jag tror de får jobba med Android versionen ett tag, så den blir lika bra som för I-produkterna.

Jag har försökt att ladda ned appen på mina 4 Androider utan att lyckas, den nyaste med version 4.1.2. Jag tror att problemet är de många versionerna av Android, tillverkarna av telefoner verkar ha var sin.
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Ställplatsappar

Jag tycker att det verkar som om den inte är riktigt färdig för Android ännu.
Ser man på Knarreviks bilder, så är de inte så detaljerade på mina Android (Samsung S4 och Asus platta).
T.ex efter uppdatering så får jag inget meddelande att det är klart, utan den bara slutar uppdatera.
Inte heller funkar kopplingen till Sygic speciellt bra. Hittar jag en Stellplats och sedan trycker att jag vill dit, då startar Sygic, men säger att ingen adress inmatad och ingen navigering sker.
Jag tror de får jobba med Android versionen ett tag, så den blir lika bra som för I-produkterna.



Har samma erfarenhet med uppdatering och inställningar. På min platta. :confused:
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Ställplatsappar

Pro Mobil Life + fungerar bra i min Android med 4.4 (KitKat) och navigering i Navigon appen, men minikravet enligt Play skall vara Android 4.0.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsappar

Misstänker att alla pålägg kan störa (Samsungs Touch wiz, HTCs Sense o.s.v).
Pro Mobil Mobil Life + fungerar klockrent i min Google Nexus 7 (ren Android).

Peter :)
 

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsappar

Är det bara i plus versionen av promobil man kan "köra" offline...laddade hem snikversionen för att kolla in

//Niclas
 
F

F.d. 53318

Guest
Sv: Ställplatsappar

Hjälp
Hustrun har köpt en ipad mini och jag har letat och sökt i App Store efter både Campguide Sweden och Promobil i alla dess former men får inte upp någonting vad gör jag för fel.
Tacksam för svar

Janne
 
F

F.d. 52936

Guest
Sv: Ställplatsappar

Toppenbra med dessa tips. Vi är nya husbilsägare och planerar för några veckor i Tyskland + ev Frankrike, Luxemburg, Belgien och Nederländerna i sommar. Kul att kunna sitta hemma och planera och fundera :wub:
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Ställplatsappar

Hjälp
Hustrun har köpt en ipad mini och jag har letat och sökt i App Store efter både Campguide Sweden och Promobil i alla dess former men får inte upp någonting vad gör jag för fel.
Tacksam för svar

Janne

I appstore kan du välja att söka för ipad eller iphone. Alla appar finns inte för ipad med det funkar ändå med iphoneappar. Kan bli lite konstig bild bara.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ställplatsappar

Hjälp
Hustrun har köpt en ipad mini och jag har letat och sökt i App Store efter både Campguide Sweden och Promobil i alla dess former men får inte upp någonting vad gör jag för fel.
Tacksam för svar Janne

CampGuide är tyvärr borttagen från App Store, tillfälligt hoppas vi.
Mobil Life + finns under iPhone-fliken.
 
F

F.d. 53318

Guest
Sv: Ställplatsappar

Hittade den tillslut stod under mobillife på Iphone.
Tack för hjälpen

Janne
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Ställplatsappar

Har Promobile + på min android men den fungerar inte så bra.
Får väl vänta tills det kommer en nyare version och köpa hem den igen. För det går väl förmodligen inte att uppdatera den jag har.
 
Toppen