• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad skulle Jappe mfl gjort...

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Vad skulle Jappe mfl gjort...

Internet är bra! Internet är dåligt!

Det är i alla fall fritt att tycka.

/M
 

habro

FD HBK Medlem
Inlägg
262
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Sv: Vad skulle Jappe mfl gjort...

I det här läget kan man nog vara ;gnällig gubbe,pensionär och lite rätt kan man ha! Fast..jobbigast har nog B. Bergman. :rolleyes:
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Vad skulle Jappe mfl gjort...

Det var säkert bättre på stenåldern:) men inte tusan skulle jag vilja ha levt då:)

Men nog tusan håller jag med om att det är skit med ny teknik, i alla fall när den inte fungerar.:)
 
F

F.d. 24414

Guest
Sv: Vad skulle Jappe mfl gjort...

Min stora idol Homer Simson sa en gång:
"Problemet med världen i dag är kommunikation, vi har alldeles för mycket kommunikation"

Visst gillar jag internet men funderar ibland på detta behov av ständig uppkoppling som en del har, även under arbetstid.
Hur länge kommer arbetesgivarna stå ut med att deras anställda leker på nätet i stället för att jobba?
Så visst har "gubben" i länken rätt till viss del, det mesta var faktiskt bättre före internet.
Framförallt var musiken bättre, den musik som jag nu lätt hittar tack vare internet........

(Javisst, jag är också en grinig gubbe, född ett år före månlandningen.
Tänkte skriva lite på forumet i går då jag mycket sent kom in från mitt garagebygge men debatten om att skriva sent på fredag/lördag fick mig att avstå.
Risken att ett skämt missuppfattas är tydligen större om inlägg skrivs då)
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Vad skulle Jappe mfl gjort...

Inga problem analoga "gubbar", det finns lösning för er också (eller hur Jappe...? : )
Källa: Internet
 

Bilagor

  • Källa-Internet.jpg
    Källa-Internet.jpg
    57,8 KB · Visningar: 0
Senast ändrad:

Agge&Micke

HBK Medlem
Inlägg
790
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2024
Sv: Vad skulle Jappe mfl gjort...

Det är ju inte bara så att arbetsgivaren förlorar på uppkopplingen, själv satt jag ofta uppkopplad mot servrarna på mitt förra jobb och jobbade hemifrån tunnel via internet och det var inte ofta som jag tänkte på att lägga det i min tidrapport:mad:

Micke
 
Toppen