• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Santa Pola Kontant kort med surf?

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Tänkte åka och besöka min mor i Santa Pola, någon som kan berätta vilket kontantkort med skapligt mycket surf man skall använda.

Måste fungera i en olåst svensk telefon, gärna pris.

Tack på förhand. :)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Santa Pola Kontant kort med surf?

Svår fråga! Villkoren ändras hela tiden. Masmovil är populärt!

Hoppas att detta inlägg bryter isen så att du får fler svar!

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Santa Pola Kontant kort med surf?

De årene vi reiste ned til Spania prøvde vi litt forskjellig, men Masmovill var de som lignet mest på nordiske mobilselskaper. De har relativt bra dekning, benytter et nr. 2 nettverk - konkurerer med Yiugo på pris så de er blandt derimeligste på telefoni, en blir ikke flådd av litt databruk - her kan en legge til en "fastpris" for en periode og få litt lavere pris på overforbruk.
 
F

F.d. 53141

Guest
Sv: Santa Pola Kontant kort med surf?

Hej Lasse!
Har igår investerat i ett simkort från Masvovil. 5gig €36. Kortet gäller kalendemånader. De tar ut en kostnad på €40 varje månad som räknas ihop så man får en gratismånad efter 9 månader. När man lämnar Spanien ringer man och ber att låta det vila. Det får vila Max 9 månader med det som inte är förbrukat, därefter stryks kortet och man får börja om från början. Vill man betala för ytterligare gig ringer eller mailar man så fixar norrmannen det. Vill du ha mer info så säg till så skall jag plocka fram www-adress och telefonnummer.
Med vänlig hälsning,
Charlie B:)
 
F

F.d. 55519

Guest
Sv: Santa Pola Kontant kort med surf?

Hvor kan man kjøpe disse kortene. Sitter nå i Nijar (syd for Cartagena) på vei mot Malaga. Er elendig på språk men engelsk går greit. Virker disse korten også i Portugal, eller hva må man ha der?
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Santa Pola Kontant kort med surf?

Var kan jag handla Masvovil. 5gig €36 i Santa Pola? Någon som vet?
 
F

F.d. 53141

Guest
Sv: Santa Pola Kontant kort med surf?

Gå in på masmovil.es eller ring Spanien 911 783 610. Slå en 3:a då de svarar så får du tag i en svensktalande. E-post till kundservice: hei@masmovil.es. Jag tror att du kan hitta vad du söker här. Företaget ägs av en norrman och huvudkontoret ligger här i Altea/Albir.
Lycka till.
Mvh Charlie B:)
 
Senast redigerad av en moderator:

Valborg8

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Finland
HBK-Nr
650
Medlemskap
2022
Sv: Santa Pola Kontant kort med surf?

Är det nån som vet om Masmovil har nån affär söder om Barcelona innan Albir har problem med mitt internet numret har blivit avstäng i stället för att det skulle parkerats i våras då vi åkte hem ett misstag från dem som de ber så mycket om ursäkt för.Finns nog affärer i Barcelona men vi är inte så förtjust i att åka in där.
Sitter på camping Bon Repos härligt väder hälsningar HBK 650 Eva o Hasse:)
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Santa Pola Kontant kort med surf?

Skall du bo på campingen kan du lösa WIFI för €10/mån. Inte världens bästa hastighet på morgnar och kvällar. Annars helt OK.
 
Toppen